Provar igen. Denna gång med fotot. Hur får man tillbaka svärtan i stenen?

Vatten biter inte i detta :(

• sten.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stenen ser rostig ut. Vi brukar använda saltsyra på glas för att ta bort rostfläckar. Kanske kan det funka på din sten också. Man kan ju alltid testa på ett hörn.
Annars tror jag du ska snacka med en stenhuggare om han har något knep.

Måla det du vill ha med svart färg..
Spä den lite så blir det kanske snyggare..

Kanske.. jag vet inte.. tror bara att det hade kunnit bli snyggt om det varit riktigt svart..

Benny_o_Lina skrev:
Måla det du vill ha med svart färg..
Spä den lite så blir det kanske snyggare..

Kanske.. jag vet inte.. tror bara att det hade kunnit bli snyggt om det varit riktigt svart..
Måla granitblock???

Måla kan man göra på allt.. det var inte tänk att du skulle måla hela stenen, bara göra det som ska vara svart lite svartare.. sen om det är sten eller granitblock spelar ingen roll för mig.. bara det är snyggt.

Märker också att en del folk har lite svårt att läsa..
Jag citerar mig själv:

Benny_o_Lina skrev:

Redigerat:
Ja.Klart. Mig icke förstå icke begripa ;)

Klar det skulle vara snyggare i djup svart
! Hoppades på ngn kemist här på forumet skulle svara. Tror sulfater skulle funka. -men vilken exakt?

Ska testa med saltsyran.

Finns ju nån citronsyra också.. köpes i pulverform och blandas med vatten.. gummihandskar rekomenderas = starkt.
Har använt det för ganska länge seda för att rengöra betongfundament och det ryker gott om blandningen när det kommer i kontakt med betongen, sen högtrycken på det och rent blev det.

Citronsyra brukar också användas för att få bort rost från järn.. så det är ganska effektivt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.