Våran gräsmatta är väldigt ojämn och jag hade velat jämna till den, måste vi gräva upp hela gräsmattan och lägga på ny jord eller går det att lägga ny jord på den befintliga gräsmattan och bara jämna till och sen lägga på antingen gräs på rulle eller gräsfrön?
Är gräsmattan bra i övrigt så kan man ju dressa ut ojämnheterna eller fylla på med matjord och där det är större håligheter så nya frön, behöver ju inte fräsa upp hela mattan om det i övrigt är bra.
Gräsmattan är i bra skick, förutom lite mossa där det är skugga hela dagen.
Då verkar det som att det finns en realistisk möjlighet att vi får en plan gräsmatta :-) det kändes som ett jäkla jobb att fräsa upp hela baksidan.
Senior medlem
Medlem: Mar 2004
Ålder: 37
Län: Stockholm
Dressa och stödså hela gräsmattan och inte bara i gropar och ojämnheter. Annars kommer kommer gräset se fläckigt ut med de olika grässorterna och extra växten där det fått litet fräsch dressjord.
Dressa och stödså hela gräsmattan och inte bara i gropar och ojämnheter. Annars kommer kommer gräset se fläckigt ut med de olika grässorterna och extra växten där det fått litet fräsch dressjord.
Om man som jag har en gräsmatta som det mer eller mindre känns som att gå på kuller sten... och som varit vanvårdad osv och som grädde på detta är det STENHÅRT i backen...
Vad ska jag göra då?
Dressa och fröså som du föreslår, eller måste jag göra något mer??
Och när är det lämpligast att göra detta?
Kanske till hösten?