Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Gudfader Medlem: Feb 2007
    Län: Skåne, Sjöbo
    Inloggad

Vad är detta för nåt?

Så här ser det ut på visa ställen.
    Vad är detta?
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC_0506.jpg
Visningar:	39
Storlek:	150.9 KB
ID:	55358  

Jag är en HAN.
    Dubbelkolla alla mina tips. Jag kan ha fel.

2.    länk #2
    Gudfader Medlem: Mar 2005

Hundar som kissar på gräsmattan?

3.    länk #3
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2004
    Län: Dalarna

Ja någon form av övergödning ser det ju ut att vara. Sönderbränt i mitten och välgött runtom.

4.    länk #4
    Inloggad
    Kan en hund orsaka det?
    Jag är en HAN.

5.    länk #5
    Fullvärdig medlem Medlem: May 2010
    Län: Västra götaland

Aldrig sett det döda partiet tidigare men när jag hade hund så kunde mam väldigt tydligt se var på gräsmattan den varit med rejält klargröna högväxta fläckar

6.    länk #6
    Göran.Ws avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2007
    Ålder: 44
    Län: skåne Tomelilla

Tycker med det ser ut som en hund som ställt till det och då en tik för han hundar dödar buskar
    "Ge mig vilken miljögodkänd panna som helst och jag kan elda den så förbannat dåligt så den inte ens skulle bli i närheten av miljögodkänd, det är en konst att elda ved pannor rätt"

7.    länk #7
    Inloggad
    Ok. Det är hon som är orsaken?! Bra att veta. Hon måste lära sig lite hyfs
    Jag är en HAN.

8.    länk #8
    Gudfader Medlem: Mar 2005

Tja, du får väl skicka hunden och sonen på valpkurs.

9.    länk #9
    Inloggad
    Den äldsta sonen skulle ta illa upp. Han är nästan 40.
    Hunden... Hmm snarare skulle hustrun skicka mig till helvetet
    Jag är en HAN.

10.    länk #10
    yonnas avatar
    Gudfader Medlem: Dec 2002

Det är faktiskt inte så svårt att lära - även gamla - hundar att kissa på 'rätt plats' i trädgården. Men det är naturligtvis inte lika roligt att träna kissplats vid denna årstid . Börja till våren och var till en början alltid med jycken när den är nödig och beröm med en korvabit .

11.    länk #11
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2010
    Län: Örebro

Vill flika in en sak i ämnet.
    Hundar har som bekant en förmåga att märka revir. Därav kan det vara illa för "markerade" buskar/träd/plantor mm. Börjar en hund kissa finns det fler och i en sån stark koncentration är det inte mycket som överlever.
    Kissar hunden på gräsmattan, vattna med en vattenkanna så bör problemet vara upplöst. =)

12.    länk #12
    MB77s avatar
    Senior medlem Medlem: Jan 2008
    Län: Jönköping

Så här ser det ut på visa ställen.
    Vad är detta?
    Gräs

13.    länk #13
    Senior medlem Medlem: Jul 2009
    Län: Värmland
    Inloggad
    Kan även vara svamp.

14.    länk #14
    Inloggad
    Kantareller? Det är 3 mån kvar till 1 april
    Jag är en HAN.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42