Tycker det inte borde vara svårt att skänka bort dom eller står dom dumt till så det inte går att bara fälla dom utan att top skära dom först.
"Ge mig vilken miljögodkänd panna som helst och jag kan elda den så förbannat dåligt så den inte ens skulle bli i närheten av miljögodkänd, det är en konst att elda ved pannor rätt"
saturnus, hör med pagno han betalar 3500:- st skämtåsido, borde inte vara svårt att göra sig av med någon av dem iaf, hör med olika kommuner, detta var en gubbe som jobbade åt ett företag vilket i sin tur hade fått uppdraget av malmö stad.
Moderator
Medlem: Feb 2005
Län: Stockholm
Håll dig framme vid julgranstider. Ofta vill inte sågverken ha virke som kommer från tomtmark, man är rädd att det kan finnas spik och liknande sedan någon byggde en trädkoja för 50 år sedan. Eller som höll fast en pressening när det byggdes hus för typ 100 år sedan.
Träd brukar gå att skänka på rot på blocket utan problem.
Problemet här jag kan se är storlen på dom samt att det är granar.
30 meters träd har hyfsat tjock stam så det är lite bökigt för en glad amatör att hantera.
Har märk att folk i princip bara vill elda med löv träd fast barr träd funkar hur bra som helst att elda med.
"Ge mig vilken miljögodkänd panna som helst och jag kan elda den så förbannat dåligt så den inte ens skulle bli i närheten av miljögodkänd, det är en konst att elda ved pannor rätt"
Det anar jag visst det! Jag vet också hur impopulärt det är i villaområden när någon eldar granris dag efter dag från morgon till kväll. I vissa kommuner är det dessutom olagligt.