2 765 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Gräsmatta
Skall förnya en del av vår gräsmatta, ca 100 kvm. Det innebär att ungefär 1dm skrapas av och ny matjord läggs på och nytt gräs sås. Jag har fått ett pris på 22 000kr för det.
Är det någon som har en aning om att det skall behöva kosta så mycket?
Är det någon som har en aning om att det skall behöva kosta så mycket?
Kan säga så mycket att jag fick 15m3 utfyllnad, 15m3 anläggningsjord samt 115m2 gräsmatta för 12.000:- då även med utkörning så jag tycker att 22 000:- låter ganska mycket. 100m2 tar inte många minuter att skrapa av med en minigrävare....
Medlem
· Västerbotten
· 550 inlägg
Jag skrapade av ungefär den ytan, blev drygt en lastbil med material att köra bort, la sedan dit nästan två lass med matjord. En grävare både skrapade och planerade ut nya jorden på under två timmar. Matjordsbilen fick köra bort skräpet. Lånade vält på granngården där vi köpte gräsfröna. Sen ett par kvällar med finputs, att kärra bort matjorden som blev över och att så. Har inte räknat klart men det blir väl ~5000:-. Med sämre kontakter och om jag bott sämre till hade det säkert kunna dra iväg lite till, kanske till 7-8000:-. Så det är 15000:- för att slippa lyfta ett finger då. Om det är värt det kan bara du avgöra.
Medlem
· Västerbotten
· 550 inlägg
Ah man kan även bara läsa första posten innan man svarar, ser ditt nya pris nu, låter ju rätt OK.
Klicka här för att svara