Har möjlighet att köpa Smaragd thujor riktigt billigt då de inte har skötts ordentligt. De är 3 år gamla och står fortfarande i ganska små krukor (uppskattningsvis diameter på 15-20cm).
Hela krukan är ett enda stort rotnystan i princip med massor av långa ihopvirade små rötter.
Växterna är gröna och fina överlag samt hänger inte men de har stått så tätt att trots att de är ca en meter långa bara är ca 20 cm i diamater från topp till tå så att säga.

Frågan är om det kommer att kunna bli något av dessa?
Öm det saknas barr längst ner kommer det då alltid att vara kalt där?
Kommer de att ta sig på bredden och kommer dom att växa sig höga överhuvutaget?

Skall hämta imorgon så snälla - är det någon som kan svara och göra så att jag kan sova inatt. smile.gif

Har ställt samma fråga på odla.nu men hoppas på svar från någon som vet och var denne som vet är någonstans vet inte jag :x kanske här ?

Är de svarta nertill är det stor risk att de förblir så.

Om du sköter dem så kommer de att växa åt alla håll.

Vad ska du ha dem till och vad kostar de?

Jag fick 35 extra för samma pris och betalade 50 kronor stycket för 55 stycken Ca 90 stycken med andra ord. Ska ha dom till häck istället för den gamle ligustern jag just för ett par minuter sedan grävt upp. Den var mellan 55-70 åär gammal så den var rätt slut om man säger. Någon av plantorna var säkert svart men då undviker jag dom.

Jag köpte nya smaragder för 120 kr st, 120 cm höga. Betalade 50 kronor för 60 cm höga.

Det var ett väldigt bra pris. Har ringt runt ett antal dagar och priserna varierar enormt. Ett spann på 80-10 tex på mellan 50 och 100 kronor och sen ännu större skillnad på 100-120. Billigaste jag hittade var för 150 kr och dyraste 389 kronor stycket.

Vart köper jag billigaste Smaragderna i Sthlms området?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.