Svara Nytt ämne
  1. 2010-04-13 22:21
    Svara | #1

Nykomling Medlem: maj 2007
    Västra Götaland
    28 inlägg

Skala/hyvla bort gräsmattan och lägga tillbaka igen

Hej.

Jag har fellut på gräsmattan så att den lutar mot huset och jag ska lägga på matjord så att jag får rätt lutning.
    En liten tanke som den arbetsskygge snubbe jag är att ta spaden och försöka skala av gräsmattan ca 25 kvadratmeter, fylla i jord och sedan elegant rulla på den gamla mattan igen. Fördelen är ju att man slipper ett jordklet som när det är nysått.

Bra eller mindre bra idé?

Mvh Tobbe
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2010-04-14 12:17
    Svara | #2

Junior medlem Medlem: apr 2009
    Jambalayaville
    83 inlägg

2 bilder
    det låter som väldigt mycket arbete skulle du köpa färdigt gräs på rulle för 25kr/kvm istället på dina 25kvm så blir det en kostnad på ca 625:- kanske värt den kostnaden för att slippa arbetet med att skala av gräset först?
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2010-04-14 15:56
    Svara | #3

Nykomling Medlem: maj 2007
    Västra Götaland
    28 inlägg

Kostar inte färdigt gräs mer?

Tack för tipset förresten :-D

4. 2010-04-16 22:35
    Svara | #4

Forumgud Medlem: okt 2006
    41 år
    Halland
    3 318 inlägg
    Gillad 345 gånger
    53 bilder
    sillstryparen skrev Visa original
    Kostar inte färdigt gräs mer?

Tack för tipset förresten :-D
    Fast det bli mycket pengar när man skall rulla ut en ny gräsmatta på en 1000kvm.
    Fast i ditt fall är det suveränt, och inga stora summor.

5. 2010-04-17 13:14
    Svara | #5

Forumgud Medlem: jun 2009
    Uppsala
    3 205 inlägg
    Gillad 19 gånger
    Nåt av trädgårdsprogrammen på tv hyrde en maskin som hyvlade upp den gamla gräsmattan i perfekta rullar som dom sen rullade ut igen när dom var klara. Det har jag själv funderat på eftersom jag gjort samma som TS tänker göra på en rätt liten yta (ca 4 m2) men jag har inte kollat om det finns såna maskiner till privatpersoner.
    Annars är färdig gräsmatta ett av de bästa köp vi har gjort, kommer aldrig mer att så gräsmatta.

Liknande ämnen

1. Hyvla bort lack
    av Mell i forum Möbelsnickeri
  2. Hur får jag bort tisstlarna där jag ska belägg gräsmattan!!
    av flisilusen i forum Träd, buskar, häckar & gräsmattor
  3. Lägga tillbaka leran och packa under garage platta?
    av orpon i forum Grund & markarbeten
  4. Skala bort (o)gräsmatta
    av zyce i forum Trädgård allmänt