Hej
Är det rent vansinne att gå på en häck nu, -2 till 2+ här i Skåneland. Har ingen aning om vad det är, har precis flyttat hit.
Verkar vara lite blandat, ingen som håller löven. Ser nästan ut som havtorn.....hade bara tänkt ta toppen där man nu ser perfekt var den "gammla" höjde varit.

/Danso
 
Brukar inte vara några problem att klippa växter som är i vila. Värre om man gör det på våren, då saven börjar stiga. Vissa växter blöder då kraftigt och kan "förblöda".
Men, den enda farhågan jag har, är att om du nu klipper bort topparna, och det sen kommer en köldknäpp, och det yttersta fryser. Då måste du ju klippa igen senare i vår, då det visar sig vad som frysit...

Personligen skulle jag ha väntat tills senare i år, för att först ta reda på vad det är för häck. Vissa sådana saker kan vara smart att kolla med förra ägaren också, höra sig för vad det finns för växter i trädgården och om de har speciella knep för att sköta om dem.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.