S
Skåneflytt: Har kolla upp just detta. Enligt trafikverket verkar det vara 30 meter minimum.
10 svar · 2,8k läst
H
HannaIsabella: Hej, jag och min sambo har fått positivt besked från banken om tomtköp och husbygge. Så nu är vi på jakt efter en perfekt tomt. Gärna lantligt men nära till kommunikationer. Jag hoppas man får lov att göra efterlysningar här. Så om någon här kan tipsa om något i trakterna är vi väldigt tacksamma. :)
0 svar · 767 läst
M
Maria1967: Hej. Jag o min sambo söker tomt i Kungsbacka kommun, gärna väster om motorvägen, för att bygga vårat drömhus. Alla tips är välkomna. Maria
0 svar · 903 läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Inte mer konstigt än att garaget inte är parallellt med ett staket eller en häck.
3 svar · 1,9k läst
·
Ö
Österlen1: Tomtgränsen är anledningen till den uppkomna situationen. Jo klagande granne kommer att höras. Jag vet inte hur resonemanget gick.
7 svar · 1,6k läst
·
A
Anhyan: Ja, man måste nog åka och titta på plats. Vi hann inte förra svängen när vi var i området, förhoppningsvis nästa gång!
53 svar · 19,0k läst
·
L
Lovisa Widen: Hej! Vi håller på med placering av hus + garage på vår 1000 kvm stora tomt. Har ni några synpunkter på denna placering av hus + garage? Det är 1 meter från tomtgräns till garage och 3 meter mellan garage och hus. Hur ser placeringen ut på tomten? Vilken vinkel ska vi ställa huset? Är det konstigt att husets långsida inte går i linje med tomtgränsen samt i linje med hur grannen
0 svar · 1,2k läst
·
M
MoveMe: [citat] Det va det jag tänkte och undrade om bergig tomt är bättre än 40% rödmarkerat fornlämning...
10 svar · 1,6k läst
Johan the man
Johan the man: ja det är en risk! Men finns robotar :) Har släktingar som bor nära oxå. Idag har jag ingen tomt alls att sparka boll på med mina tre barn så är sugen på det! Där jag kikade var det 0,5 m o sedan var den marklov som behövdes så det är bara att göra :)
3 svar · 1,2k läst
M
Markmannen: Hej! Kör ut fyllnadsmaterial i olika sorter runt om i Stockholm. Fri Leverans. Ring vid intresse 070 763 40 41 Mvh// Oskar
0 svar · 1,1k läst
Silver78
Silver78: Skogstomter är lättare att stycka av och göra om till en tomt man får bebygga. Men det under förutsättning att man inte påverkar ev biotoper eller den ligger nära fornfynd. Åkermark är väldigt svårt att stycka av för bebyggelse. Den behöver vara till stor del obrukbar och vara klassad som icke produktiv jordbruksareal. Strandskydd är starkt och innebär problem även om det redan
1 svar · 3,1k läst
Martin Säfvenberg
Martin Säfvenberg: Hej. Ja, som ni vet är det ytterst fåtal tomter ute på hemnet. Så vi tänkte chansa med en fråga här. Någon som sitter på tomt som ni önskar sälja i Stockholm?
0 svar · 934 läst
M
Maria1967: Hej. Jag och min sambo söker tomt för att bygga vårat drömhus i eller omkring Frillesås. Gärna 1200-1600kvm men mer eller mindre är också intressant. Tack!
0 svar · 786 läst
M
medevag: Hej. Jag och min fru söker tomt i Kungsbacka kommun. Gärna på ca 1500 m2 men både större och mindre går också bra. Tips mottages gärna om det finns någon markägare som går i tankarna att stycka av/sälja, eller om det finns någon annan information om tomter. Vi kollar hemnet varje dag, men inte så mycket mer än så. Mvh Michael och Elin
0 svar · 985 läst
1
16386: Kvadratiskt eller rektangulärt med entré på den kortare sidan/gaveln.
8 svar · 2,6k läst
·
jonmo
jonmo: [citat] Tur att man frågade! När jag kollar lite noggrannare ser man ju att det verkar vara en numrering av punkterna. Det förklarar ju även varför inte prickmarken var skalenligt utritad. Tack alla!
4 svar · 1,6k läst
·
K
Kallens: Tack, det låter rimligt att det tappat sin betydelse om det går att flytta.. Men ska se om det finns något mer längre ner.
6 svar · 2,7k läst
·
T
Thka002: Putt.. inga idéer/tankar?
1 svar · 1,3k läst
·
H
heimlaga: Ofta fungerar det så att när vattnet är bysamfällt så får man lösa in tillandningen framför sin mark. Litet olika system i Sverige och Finland men samma princip. Man betalar litet pengar åt vattenägaren och en enkel lantmäteriförrättning som flyttar ut rösena i linje med de existerande råarna på land. Här vid den långgrunda kusten i Österbotten kan stranden i värsta fall
9 svar · 2,4k läst
C
Conny64: Tjena, Tänkte kolla om någon har något tips eller vet något hur man ska göra. Det är så här att på vår tomt 1100kvm går 2 luftledningar till gatubelysning, dessa går så nära huset som 4m och det finns inga dokument eller så ang servitut eller ledningsrätt. Problemet är som sådant att jag vill bygga ut där dom går och undrar om någon vet om man kan begära att dom flyttas alt
0 svar · 1,2k läst
W
Widemannen: Min fru och jag letar efter en avskild tomt i närheten av naturen att bygga ett hus på. Vi letar därför markägare som kan tänka sig sälja en tomt till oss eller som kan tänka sig stycka av en bit mark från en befintlig tomt. Vi önskar bo i Örebro län (fast helst inte mycket längre västerut än Örebro stad) eller i mälardalen inklusive de södra delarna av Uppsala län. Vi önskar
0 svar · 1,1k läst
A
ATable4U!: [citat] Hej, kolla Gertrudsvik, Västervik, samt Horns Strandväg Västervik, fina tomter vid havet, minuter från Vävik. 1,45min t Kalmar o flygplats, samt direkttåg till köpenhams flygplats. dryga timmen till Norrköping. Tomter i Norrköping finns i krokek, och Mauritzberg. Vi bygger i Gertrudsvik. Lycka till. E
57 svar · 14,6k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Låt grannen betala för marken och för avstyckning. För honom är det kanske värt 125.000?
1 svar · 1,3k läst
F
Filippog: Gör ett försök att nå ut här för att försöka hitta markägare kring falu kommun som är intresserade att stycka av och sälja, eller få några hjälpsamma tips vart jag kan vända mig för att komma i kontakt med en. Vi är jakt efter en tomt som ligger lite avsides för att få vara nära naturen men som också öppnar upp möjligheterna för att bygga det vi tänker oss. Råkar det nu
0 svar · 1,2k läst
P
Peter_Bromma: personligen vill jag ha nära till garaget, helst ihop med huset. jag skulle inte lägga garaget i bakkant så du får 20m uppfart, det känns som försvunnen tomt för mig, samt trist när det snöar. jag hade nog gått på första och försökt få upp garaget lite samt sänka huset om det går för att minska höjdskillnaden där. men svårt att veta utan att se bilder och få en känsla för
1 svar · 2,8k läst
T
ToRy: Det kan vara ett tänkbart alternativ om det skiter sig med nästa ansökan.
15 svar · 6,6k läst
M
maria01: äger du det som är gult?
10 svar · 2,3k läst
·
F
fribygg: Sant, eller så kan man kosta på en extra m3 bärlager utanför garageporten och lägga plattan nån dm över mark.
4 svar · 939 läst
Jonatan79
Jonatan79: Jaha, är det utanför detaljplanerat område?
3 svar · 1,5k läst
N
Noell: Det är inte säkert att detaljplaneändring krävs. Det finns som sagt många exempel på där samfälligheter äger mark planlagd för bostadsändamål, där LM mycket väl skulle kunna se det lämpligt med fastighetsreglering. Men allt beror ju på vad detaljplanen säger.
6 svar · 8,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.