Teknik
mrfrenzy: Via Headweb kan man se en hel massa filmer direkt i PS3'an.
datanissen: Köp en Desire till frugan och så syncar ni den med eran Gmail och använd kalendern i den som Desiren syncar mot. Kan hon sitta och lägga in kalendernoteringarna i google calender på datorn och ni kan dela kalendrarna mellan varandra, plus att kalendern sätter telefonen på önskad profil med hjälp av Auto Task, som finns i android butiken :) Lycka till, och berätta gärna vad det blev
Felde: kör ett visonic larm Där kan man ställa in när den skall skicka en signal, där går det bla att ta bort rapportering av på och avlarmning och bara rappotera när larmet går eller liknande. Det borde gå på ditt larm med, står säkerligen i handboken :)
Bambi: När deckaren löser låter det pip, pip, pip i säkert 15 sek precis som inpasseringestiden innan larmet tjuter? Där skulle man ju max ha fem sekunder om man skulle råka glömma stänga av larmet innan man går in.
AndersS: [citat] Precis, det gäller att hitta en retorik som gör att man kan vända på argumenten, ala politiker:D Jag har nog varit och är nog fortfarande lite teknikfreak, som tidigare läste specar upp och ned, men upptäckte hur lite jag nyttjade eller överhuvudtaget märkte nyytan av alla finesser. Så nu är jag fifty/fifty och utgår mera från förutsättningar, behov och vad som i praktiken
JanneT5: Hittade en Compaq desktop maskin PIII 750Mhz som jag stoppade i två diskar i 44w obelastad.
mrfrenzy: flytta så att larmet sitter efter adsl-filtret så slipper du problemet med telefel.
danielr112: EEETop är fin. Ska själv inhandla sådan till köket när kassan medger det. Och framför allt när köket är färdigt.
Andreas12345: På vissa routrar finns fler än en USB-ingång. Är det någon som har testat hur det fungerar att ansluta en vanlig webkamera?
Johannabacken: finns ett underbart program som loggar via 1-wire som heter msure. Läs i dess forum om vattenmätning, finns flera trådar än denna: http://www.msure.se/forum/index.php/topic,660.msg6361.html#msg6361 Mvh ///Johannabacken
knugen: Dessvärre så är du inte hjälpt av programvaran eller installatörskoden för att lyckas komma in i alla menyer under "prog tele". Programmet behöver en annan tabell än vad som finns original. Enda alternativet är att koppla en extern uppringare till sirenutgången på baksidan för att få den att ringa upp. Nackdelen är dock att du inte vet vad det är för larm som går enbart att det
hokanp: Ja det är inte bra när de ändrar på gällande avtal. Nätverk eller inte bror lite på hur huset ser ut. Har kontor i källaren och omgiven av betongväggar. Har dock 50% mottagning i källaren men mitt trådlösa har svårt att nå upp till 2:dra våningen. Kommer nu att sätta 3:s modem med en router på bostadsplanet och dra en fast lina från routern till källaren. Även om man kan köra
f91jsw: Jag tror inte Elfas är godkänd för 5 kV, det är väl just därför den riktiga är längre (för att förhindra överslag). Men det kanske funkar ändå.
Felde: inga tankar på att ha larm även efter renoveringen? I så fall är det nog värt att lägga till pengar och köpa ett eget frisående larm som ni kan flytta hur ni vill. Sen så kan nu ju koppla upp det mot larmcentral senare om ni vill. (till en mycket lägre kostnad än om ni hyr ett larm). Tips är att köpa en extra siren utöver den inbyggda i centralenheten. Vi gjorde det och går knappt
_chrille_: Jag har en LG dvd hdd linspelare. när man väl har spelat in materialet kan man klippa bort men mer än så kan man inte... Förövrigt skulle jag inte! med stort INTE! rekommendera LG har bra varit strullig och slutade att använda den... Man borde kunna få tag på någon gammal billig VHS till DVD i ett för dessa hade analoga tv mottagare som inte fungerar idag... där kan man inte redigera
frohike: Svårt att säga.. För att vara säker måste man mäta om det fungerar.
legul: Nää det är inte alltid bara att byta huvud, jag har försökt. Vi fick även ändra vinkeln på huvudet, jag fick ändra till 5 graders lutning i sidled sen fungerade det.
Troberg: [citat] Samma här, jag litar inte på färdiga installationer. Jag kör dock Linux, så för mig tar det en tjugo minuter, inklusive att installera de program jag använder och konfigurera med mina favoritinställninger.
jaslon: Om jag har förstått det rätt så skall den nya Satfinder Pro Accu MKII fungera även utan mottagare då det finns ett batteri som kan ge styrspänning till LNBerna även utan en mottagare. Jag har ingen erfarenhet av parabol eller sattelitval, men hade tänkt att börja med att ta in de 4 "vanligaste", dvs Thor (1grd Väst), Sirius (5grd Öst), Hotbird (13grd Öst) och Astra (19.2grd Öst).
dadid: Borde kanske nämna att villan är från 40-talet och således ligger i ett befintligt bostadsområde i NV Skåne.. /Dadid
Bjurran: själv har jag en del 0,5m sådana mellan switch och patchpanel och de fungerar. Tror det största bekymret är när det gäller kablar man rör ofta. Till datorerna försöker jag dock använda ordentlig patchkabel så mycket det går då dessa kopplas om i tid och otid.
Alpha: Lånar tråden lite till ett annat typ av minne ;) trodde ärligt att tråden handlade om det först.. Nå´n som kan tipsa om någon prisvärd diktafon som man kan ha dolt i fickan men som ändå spelar in en vanlig konversation?(för det är väl tillåtet?) Finns ju flertalet gånger då man önskat att man hade en diktafon för att spela in vissa samtal, men man kan ju med spela in lite
Bjurran: vill ni skanna en individuell fil är mitt säkraste kort ändå virustotal.com men inget är ändå 100 %
Erikoolio: Håller med frohike...DSC är det första som poppar upp. Sedan finns även Galaxy, Bosch Easy m.fl.
jhenrikj: [citat] Nej det är jag helt med på. Pratade med mitt lokala stadsnät och enligt dem var det flera km till närmaste fiber från min tomt...men kanske skanova har varit där och pillat. Det drogs fram kommunalt vatten till tomten (5st tomter) för 5 år sedan och kanske passade de på att lägga ner svartfiber då. Får utforska detta närmare....
mrfrenzy: Jag har en gammal C-pen 800C som jag använder för att läsa ocr-nummer och annat. Den gör i stort sett aldrig fel.
mycke_nu: Kul att det löste sig! Vi har både Telia Digital TV och Viasat, bildkvalitén är helt identisk, dvs mycket bra.
Kjell_G: Hade loss o kollade med skiva i men kunde inte se nåt ljus nånstans, släckte ner i rummet - inget. Borde väl märkas om lasern är OK?, annars är det lite trångt mellan grejerna. Angående byte så gick det ju lätt att skruva loss enheten, likaså koppla loss elektroniken, bara två anslutningar. Ska kolla vad det finns för märkning o undersöka övriga tips. Tack för hjälpen! Kjell G
rudy: Tjena Jensen. Det var min tanke, men när jag snackade med Telias kundtjänst så sa de att man var tvungen att dra in analog telefoni först, för att Telia skulle kunna utvärdera om det gick och dra fiber eller inte? Vet inte hur det är med Bornet... Men jag ska kolla runt lite. Även Skanova. Tack för tipset.