Valet och kvalet har dykt upp gällande TV-titt utrustning

Min krav spec är
Klara marksänd digital TV
Klara Boxer utbudet
Hårddiskinsspelning och DVD brännare
Kunna pausa program
Dubbla digitala tuners

Finns det en box som klarar detta eller är jag hänvisad till mediacenter som jag tycker är alldeles för dyra. Om svaret är media center , går det att bygga ihop ett själv till rimlig kostnad och finns det anvisningar vilka komponenter som lirar ihop

Marksänd digiatl tv och boxer är för mig samma sak så det är ju inget problem.
Det finns ett antal boxar med kortläsare så de klarar även de kodade sändningarna
Hårddisk och dvd är inget problem
dubbla tunners finns

Pause funktionen vet jag inte.

Vill man göra det med en datorbaserad lösning så räcker det med en vanlig standardpc som man förser med ett eller två mottagarkort för att kunna se flera kanaler. Programvara, finns en utmärkt gratisprogramvara som heter mediaportal

Hittar nog allt du efterfrågar i "färdiga" boxar förutom den inbyggda DVDn. Den mest populära verkar Dilog 550 men som sagt så saknas DVD. En nackdel om du vill spela in DVD-skivor.
Funktionen för "pausa" kallas Timeshift.
Såg också i någon reklam att det nu börjar dyka upp TV med dubbla tuners och inbyggda 60MB hårddisk.

Jag är relativt säker på att du aldrig kommer att hitta en kommersiell produkt med hårddisk, tuner och DVD-brännare. Anledningen är att MPAA och andra branchorganisationer inte vill att att du ska kunna spara det digitala materialet och sprida det vidare.

Jag hade nog satsat på nåt med modulär uppbyggning i ditt fall.

Om ett år vill du ju ha HD mottagare i den oxå, och då är det lite surt att stå där med en 7000:- maskin..

Det finns en box/mediacenter som klarar alla dina krav (förutom kanske priskravet). Den heter Reelbox, och har funnits ute i ca 1 år. Mjukvaran är vad jag har förstått inte helt 100% än, men den uppdateras hela tiden. Ska själv skaffa den. har bara inte bestämt mig för om jag ska köpa den som finns till salu idag (Lite) eller om jag ska köpa deluxe-modellen när den kommer ut i början på nästa år (Avantgarade). Jag har inte hittat boxen till salu i Sverige, men går lätt att hitta i nätbutiker Tyskland och England.
http://www.reel-multimedia.co.uk/

Tyska butikerna säljer den i lite olika utföranden. Det mesta går att komplettera i efterhand. Ska du titta på boxer vill du ha en med DVB-T (men det kanske du redan vet)

Mvh Zax

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.