Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #76
    Nykomling Medlem: Jul 2011
    Län: Sweden

Tips: Dubbelkolla att den där engelska manöverpanelen fungerar med en centralenhet med svenskt tal. Har för mig att jag hörde något om att så inte är fallet, men är långt ifrån säker!

Ligger själv i startgroparna för att ett Powermax-system från england.

2.    länk #77
    mikael_thns avatar
    Junior medlem Medlem: May 2010
    Län: Västra götalands län

Tips: Dubbelkolla att den där engelska manöverpanelen fungerar med en centralenhet med svenskt tal. Har för mig att jag hörde något om att så inte är fallet, men är långt ifrån säker!

Ligger själv i startgroparna för att ett Powermax-system från england.
    Läste nånstans att den avancerade manöverpanelen inte fungerar med larm som kan sektionera.
    De engelska centralenheterna har inte denna funktionen av nån outgrundlig anledning.

Nu ringde DHL för övrigt, de sa att de hade ett paket från England till mig, de kommer i morgon!

3.    länk #78
    mattetvillings avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Jun 2007
    Län: västragötaland

mikael_thn Du får gärna skriva vad du beställde ifrån och hur det gick. Jag är själv i startgroparna att skaffa ett Powermax larm ifrån England.

4.    länk #79
    mikael_thns avatar
    Junior medlem Medlem: May 2010
    Län: Västra götalands län

mikael_thn Du får gärna skriva vad du beställde ifrån och hur det gick. Jag är själv i startgroparna att skaffa ett Powermax larm ifrån England.
    Jag är lite allergisk mot att göra reklam för företag på offentliga siter. Men skicka gärna PM om ni vill ha länk till företaget.

Min beställning blev iaf:
    -----------
    1 Centralenhet
    2 Fjärrkontroller
    2 IR-givare
    1 Magnetkontakter
    1 Extern Siren
    -----------

Detta ingick i grundpaketet, sen la jag till lite tillbehör:

1 GSM-modul
    1 Avancerad manöverpanel (mkp-151)
    1 IR-givare
    2 Magnetkontakter
    1 RS232-kontakt (för att kommunicera via datorn)

Detta kalaset slutade på strax över 7000kr (7238kr) inkl frakt.

Man ska dock tänka på att manualer etc som du får med är på engelska (finns svenska att ladda ner från visonics sida). Larmet är inte gjort för att det ska vara lätt för en privatperson att konfigurera det. Trots att jag nog anser mig vara rätt tekniskt kompetent tog det mig ett bra tag att programmera upp allt.
    Manualerna har en hel del att önska kan man nog lugnt säga..

Nu har det varit i drift ett par dagar här, och än så länge har jag inte fått några larm (varken falsklarm eller riktiga).

5.    länk #80
    Nykomling Medlem: Aug 2009
    Län: Västra Götaland

Har ett SST-901 över.

http://www.byggahus.se/forum/s-ljes-...-goteborg.html

mvh
    Martin

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen