17 840 läst ·
29 svar
18k läst
29 svar
Securitas
Sida 1 av 2
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hej,
Funkar det att köpa ett begagnat Securitaslarm av fabrikat GE Interlogix SD 416 och använda detta utan att vara ansluten till Securitas?
Om jag förstått det hela rätt så kan det vara så att uppringaren har ett minne som inte går att radera.
Stämmer detta?
Funkar det att köpa ett begagnat Securitaslarm av fabrikat GE Interlogix SD 416 och använda detta utan att vara ansluten till Securitas?
Om jag förstått det hela rätt så kan det vara så att uppringaren har ett minne som inte går att radera.
Stämmer detta?
Uppringaren har ett minne men det går att programera om. Förutsättningen är ju att man har koder och rätt manual. Men skall det inte anslutas till någon larmcentral eller mobiltelefon så spelar det ju ingen roll för det skickar ju inget utan telelinje. Det som kan vara är att det kan bli ett komunikationfel/telelinjefel.
Är det ett väldigt bra pris, eller varför vill du annars köpa ett Securitaslarm?
Brukar vara hur bra som helst så länge man har dem kopplade till Sec'en eller inte kopplade alls. Så fort man vill koppla dem till nån/nått annat brukar det tyvärr bli strul.
Securitas brukar köpa in så pass stora volymer så de har egna firmware's på anläggninarna. Deras SIA-protokoll brukar bl.a. sända hexadecimalt, vilket kan bli problem hos andra larmcentraler osv.
Brukar vara hur bra som helst så länge man har dem kopplade till Sec'en eller inte kopplade alls. Så fort man vill koppla dem till nån/nått annat brukar det tyvärr bli strul.
Securitas brukar köpa in så pass stora volymer så de har egna firmware's på anläggninarna. Deras SIA-protokoll brukar bl.a. sända hexadecimalt, vilket kan bli problem hos andra larmcentraler osv.
Hejsan jag skulle gärna vilja ha denna pdf till 896 har kommit över ett sådant larm men måste byta nummer så det ringer min telefon
om det går bra
du får gärna maila den till mej på
[email protected]
tackar på förhand
om det går bra
[email protected]
tackar på förhand
Schäfer skrev:
Någon som har manualen till Ge Interlogix sd 896, maila den gärna till mig på [email protected]ensam25 skrev:Hejsan jag skulle gärna vilja ha denna pdf till 896 har kommit över ett sådant larm men måste byta nummer så det ringer min telefon
om det går bra
[email protected]
tackar på förhand
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Haha Det var ett jäkla mailande här... 
//Patrik
//Patrik