Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Hej,

Funkar det att köpa ett begagnat Securitaslarm av fabrikat GE Interlogix SD 416 och använda detta utan att vara ansluten till Securitas?
Om jag förstått det hela rätt så kan det vara så att uppringaren har ett minne som inte går att radera.
Stämmer detta?

kan vara att den är installatörslåst dvs du kommer inte åt alla menyer i programmeringen utan inst kod, hur o var du kan hitta manualer för att programmera upp vet jag inte

Uppringaren har ett minne men det går att programera om. Förutsättningen är ju att man har koder och rätt manual. Men skall det inte anslutas till någon larmcentral eller mobiltelefon så spelar det ju ingen roll för det skickar ju inget utan telelinje. Det som kan vara är att det kan bli ett komunikationfel/telelinjefel.

Någon som har manualer?

Har endast manual i pärm format

Något som går att scanna?

Ska kolla om jag inte lyckas hitta en PDF först.

Har en pdf till 896 vilket är storebror till 416. I övrigt lika. PMa din epost adress.

• Gilla
Kenneth Green
  • Laddar…
Är det ett väldigt bra pris, eller varför vill du annars köpa ett Securitaslarm?
Brukar vara hur bra som helst så länge man har dem kopplade till Sec'en eller inte kopplade alls. Så fort man vill koppla dem till nån/nått annat brukar det tyvärr bli strul.

Securitas brukar köpa in så pass stora volymer så de har egna firmware's på anläggninarna. Deras SIA-protokoll brukar bl.a. sända hexadecimalt, vilket kan bli problem hos andra larmcentraler osv.

Väldigt bra pris ja.

Schäfer skrev:
Har en pdf till 896 vilket är storebror till 416. I övrigt lika. PMa din epost adress.
Är 896 eller 416 något av de system som securitas aroundio installerar för tillfället? Jag fick mitt i december - kan det vara ett 896/416?

Hejsan jag skulle gärna vilja ha denna pdf till 896 har kommit över ett sådant larm men måste byta nummer så det ringer min telefon
om det går bra
du får gärna maila den till mej på
[email protected]

tackar på förhand

Schäfer skrev:

ensam25 skrev:
Hejsan jag skulle gärna vilja ha denna pdf till 896 har kommit över ett sådant larm men måste byta nummer så det ringer min telefon
om det går bra
du får gärna maila den till mej på
[email protected]

tackar på förhand
Någon som har manualen till Ge Interlogix sd 896, maila den gärna till mig på [email protected]

Schäfer skrev:

Tja jag hade varit tacksam om du kan maila manualen till mig

[email protected]

Tack på förhand

Jimmy

Haha Det var ett jäkla mailande här... :P

//Patrik

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.