Jag har en gammal men bra stereo som använder koaxialkabel för att få in antennsignalen. Det funkade finfint i ett Comhem-hus, men bor numera i ett nytt hus, utan koaxialuttag och numera även utan radio...Fick först rådet att skaffa en aktiv antenn, vilket gjordes, dock utan någon som helst resultat, dessutom konstaterade jag att det var ganska fult att ha den vid stereon. Så den lämnades raskt tillbaka.
Jag fick sedan rådet att leta upp en kabel med koaxial i ena änden och RJ45 i andra änden, vilket jag lyckades med (Lexcom). Men jag fick ju knappast in någon kanal för det. Som ni märker är det här med radio, antenner mm inte riktigt min starka sida.
Är det någon som har något bra tips på hur man ska göra för att slippa ha en ful antenn i vardagsrummet, det borde ju inte vara omöjligt att på något sätt köra via nätverket tycker jag.
Borde ju finnas någon sorts antenn man kan montera någonstans och sedan köra det via nätverkscentralen, eller? Tacksam för alla uppsalg, gärna bra sådana.
Vet inte om den aktiva antenn var det trots att butikspersonalen utlovade det. Sannolikt inte.
Jag har telias kombinationspaket, dvs fiber med tv, bredband och telefoni. Det finns en hel massa musikradiokanaler som går att få in via tv:n.
Fullvärdig medlem
Medlem: May 2006
Län: Jönköping
Och tv:n är med ip-boxar?
Ingen koaxsignal så att du har ett analogt utbud i huset?
Tror likväl att du får skruva upp en seperat FM-antenn för din stereo.
En rundstrålande kanske eller bättre upp med en sk S-antenn http://www.satpro.se/detailes/detail...?art_nr=100193
Där tar du emot både horisontella och vertikala signaler.
Sveriges radio sänder allt sitt horisontellt med reklamradiotjafset ibland sänder på vertikalt.
---------------------------------------
Monostump alias Pontus
Husägare och kabeltattare
Egenföretagare och CANT-certifierad
När jag en gång i tiden lagade bilradio så stoppade man in en liten skruvmejsel i antenningången så skulle den bara fungera annars så var det något fel i radiodelen.