Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2007
    Län: Västra Götaland

Min sub slår själv på och av...

Hej

Min subwoofer till hemmabion står alltid i auto-on/auto-off läge, det vill säga ska slå på när signal kommer och stänga av en stund efter vi slutat titta på till exempel film. Det har inte krånglat förut, men jag har upptäckt att när den nu har fått flytta med till vårt hus knäpper det ofta till i den och den slår på fastän receivern är avstängd.
    Har vi ett jordningsfel i kåken eller vad kan det vara?

2.    länk #2
    Moderator Medlem: Jan 2004
    Län: Västernorrland

Har du stereo och sub på samma eluttag?

3.    länk #3
    Forumgud Medlem: Mar 2006

dom är nog anslutna på 2 olika faser. Ren gissning

4.    länk #4

Nej, de sitter i varsitt uttag men är kopplade till samma säkring.
    (Dit är också kopplat TV, DVD, Telia IPTV-box, securitaslarmburk och resten av belysningen i vardagsrummet.)
    Senast redigerad av Maxikatten 2009-08-06 20:42

5.    länk #5

Bump!

6.    länk #6
    gizmo007s avatar
    Nykomling Medlem: Jun 2007
    Län: Västernorrland

En sak som kan orsaka knäppet i suben är kontakter som slår till och från.
    Tex termostat på ett element eller el patron som ligger på samma fas.
    En annan sak kan vara dåliga strömbrytare.

7.    länk #7
    ClasseClass avatar
    Forumgud Medlem: Nov 2004
    Län: Stockholm

Jag har en gammal Audio Pro sub som går igång när min mobiltelefon signalerar (när den ringer, när den byter basstation, gör loc reg el motsv). Telefonen måste vara inom 3-4 meter från subben för att det ska "funka".

8.    länk #8

En sak som kan orsaka knäppet i suben är kontakter som slår till och från.
    Tex termostat på ett element eller el patron som ligger på samma fas.
    En annan sak kan vara dåliga strömbrytare.
    Nä, har inga termostater men kanske det skulle kunna vara kompressorn i värmepumpen?

9.    länk #9

Jag har en gammal Audio Pro sub som går igång när min mobiltelefon signalerar (när den ringer, när den byter basstation, gör loc reg el motsv). Telefonen måste vara inom 3-4 meter från subben för att det ska "funka".
    Jag tror att vårt Aroundio/Securitas-larm som befinner sig inom tre meter från basen använder GSM för att kommunicera med larmcentralen.
    I morgon ska jag testa att flytta iväg subben några meter.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen