Forumgud
Medlem: Oct 2004
Län: Jönköpings
Apropå SVT Prima, så fodrar den ju rejält med processorkraft för att fungera "släpfritt". Jag har inte lyckats få fram hur mycket via SVT:s supportsidor. Någon som vet?
Apropå SVT Prima, så fodrar den ju rejält med processorkraft för att fungera "släpfritt". Jag har inte lyckats få fram hur mycket via SVT:s supportsidor. Någon som vet?
Vilka systemkrav ställs för att kunna använda Move Media Player?
Windows
* Processor: 1,5 GHx (2.0 GHz eller DUAL-CORE PROESSOR rekommenderas)
* Operativsystem: Windows 2000, Windows XP (Home, Media Center och * Professional med Service Pack 2 och alla Microsoft-uppdateringar), Windows Vista, (Home Basic, Home Premium, Business, Ultimate eller Enterprise utgivningar)
* RAM: 512 MB minimum (1GB rekommenderas)
* Videokort: 32 MB minimum (128 MG rekommenderas)
* Webbläsare: Internet Explorer (version 6 eller högre) eller Mozilla Firefox (version 2.0.0.0 eller högre)
* Bildupplösning: 1024 x 768 minimum (1280 x 1024 rekommenderas)
* Internetuppkoppling: Bredband/High Speed (DSL, kabel, T1 etc.). Det går inte att använda uppringda uppkopplingar.
MAC OS X
*Operatativsystem: Mac OS X 10,3 "Panther" eller högre
* Videokort: 32MB minimum (128 MB rekommenderas)
* Webbläsare: Safari (version 2.0 eller högre) eller Mozilla Firefox (version 2.0.0.0 eller högre). Mediaspelaren stödjer för närvarande inte Safari 3, men det kommer längre fram.
* Internetuppkoppling: Bredband/High Speed (DSL, kabel, T1 etc.). Det går inte att använda uppringda uppkopplingar.
Hur spelar man in Play Prima programmen på hård disken? Man kan ju sedan bränna en DVD och skala upp till 1080 P vid uppspelningen till plattskärmen?
Är detta någon vits? Kan man göra så och i så fall:Hur?
Vilka systemkrav ställs för att kunna använda Move Media Player?
Windows
* Processor: 1,5 GHx (2.0 GHz eller DUAL-CORE PROESSOR rekommenderas)
* Operativsystem: Windows 2000, Windows XP (Home, Media Center och * Professional med Service Pack 2 och alla Microsoft-uppdateringar), Windows Vista, (Home Basic, Home Premium, Business, Ultimate eller Enterprise utgivningar)
* Videokort: 32 MB minimum (128 MG rekommenderas)
* Webbläsare: Internet Explorer (version 6 eller högre) eller Mozilla Firefox (version 2.0.0.0 eller högre)
MAC OS X
*Operatativsystem: Mac OS X 10,3 "Panther" eller högre
* Videokort: 32MB minimum (128 MB rekommenderas)
* Webbläsare: Safari (version 2.0 eller högre) eller Mozilla Firefox (version 2.0.0.0 eller högre). Mediaspelaren stödjer för närvarande inte Safari 3, men det kommer längre fram.
Testade SVT Prima nu, Svensson Svensson.
Först fick jag samma intryck som övriga här men efter 10 sek blev kvaliten helt plötsligt bättre, verkar känna av vad man har för bandbredd.
Kvalitén är klart över förväntan, bättre än tex från det marksända och satellit (ej HD inräknat)
Edit igen: forumbilder.se komprimerade bilden mer än jag gjort så kvaliten är sämre än originalbilden.
Edit en tredje gång: 2,4 Mbit krävs för bästa kvalite fick jag se...
Forumgud
Medlem: Oct 2004
Län: Jönköpings
Jag upplever också en skillnad på om jag ser materialet i det lilla orginalfönstret eller om jag väljer helbild. I ditt lilla fungerar det utan släpning, men så fort jag klickar på helbild så tappas syncen mellan bild och ljud, och det blir strax kortare släpningar.