Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #16
    Junior medlem Medlem: Jan 2007

Du ska aldrig låta paypal växla dollar till sek
    Paypal tar ca 3% i avgift
    Swedbank tar 1.5% i avgift
    ICA Banken tar 0% i avgift.

När du ska betala välj conversion options och se till så det dras $ från ditt kort inget annat.
    Självklart drogs det i dollar, men kortföretaget gör så klart om det till SEK.

2.    länk #17
    Moderator Medlem: Jan 2004
    Län: Västernorrland

man måste faktisk kolla. Iblan är paypal lite tröga med kursjusteringarna vilket gör att deras avgift kan bli lägre än kortföretagets växlingsavgift. Men som sagt det varierar

3.    länk #18
    Nykomling Medlem: Dec 2008
    Län: Stockholm

Jag missade att jag var tvungen att ha ett verifierat Paypal-konto så beställningen skickades aldrig. Jag fick tillbaka mina pengar på kreditkontot och har nu skapat ett verifierat Paypal-kontot och skickat in beställningen igen. De har nu skickat mitt larm och jag väntar förväntansfullt på larmet.

Det som var bra med detta var att Paypal växlar allt till dollarn och under denna tid så hann dollarn gå upp i kurs och jag fick tillbaka 150 kr mer än vad jag betalade!
    Jag missade detta också!!!
    Men hur får du kontakt med dessa tomtar???
    De hänvisar bara till mail på telsvararen och mailen verkar de inte bry sig om!!

Något irriterad efter 5 dagars kontaktförsök!

Hej!

4.    länk #19

Jag missade detta också!!!
    Men hur får du kontakt med dessa tomtar???
    De hänvisar bara till mail på telsvararen och mailen verkar de inte bry sig om!!

Något irriterad efter 5 dagars kontaktförsök!

Hej!
    Jag skrev ett mail med ca 50 kopior (cc: x50) till samma adressat sedan tog det bara några timmar så var det klart.

5.    länk #20
    Nykomling Medlem: Mar 2008
    Län: Skåne

Vill bara tipsa om www.ebay.co.uk sök på Visonic

6.    länk #21
    Nykomling Medlem: Mar 2009

Funderar på att köpa Powermax från England.
    I den svenska manualen nämns under rubriken batteribackup:
    Standard backup = 12 timmar: 7.2V 1300 mAh,
    installation laddningsbara NiMH batteripack, p/n
    GP130AAM6YMX, tillverkare: GP.
    UK backup = 12 timmar: 9.6V 1300 mAh,
    installations laddningsbara NiMH batteripack, p/n
    GP130AAM8YMX, tillverkare: GP.
    UL backup = 24 timmar: 7.2V 2100 mAh,
    installation laddningsbara NiMH batteripack, p/n
    GP211ATH6XML, tillverkare: GP,

Skall jag använda battrier enligt specifikationen för UK eller skall jag använda Standard?

7.    länk #22

Hej,

I mitt paket följe det med ett batteri.

8.    länk #23
    Nykomling Medlem: Feb 2008
    Län: Västra Götaland

köp exclusive/professional istället! jobbar med dessa larm varje dag och exclusiven har en hel del fördelar, inte minst estetiskt,. inbyggd gsm för den med ip-telefoni etc.
    (som extra tillbehör givetvis)

9.    länk #24
    Nykomling Medlem: Mar 2009

Kan man inte koppla larmet till IP-telefon? Vad händer om en tjuv drar ut kontakten till telefonen? Då är det omöjligt att larma.

10.    länk #25
    Forumgud Medlem: Nov 2006

GSM kan störas ut
    Vanlig telefonkabel kan klippas
    IP-telefoni kräver batteribackup om inte den ska slås ut vid strömavbrott

Vill man vara 100% säker får man ha övervakad linje, eller dubbla vanliga linjer där den ena larmar direkt det blir fel på den andra.

11.    länk #26

du kan inte koppla larmet till ip-telefoni. det funkar i ca 2/10 fall beroende på leverantör av ip-telefoni, även om det kommer ca 50 volt klarar sällan larmet att ringa upp med den sortens volt från ip-telefonin.

mrfrenzy, har du larmet kopplat på både fasta telefonin och GSM så är det 99.9% säkert. om då någon klipper telekabeln larmar det direkt från GSM'en och tvärtom. att någon skall klippa telefonlinan och störa ut GSM'en på samma sekund kan vi nog bortse från...

12.    länk #27
    Forumgud Medlem: Aug 2006

Nej larm ställs inte ut direkt vid telebortfall på fast och GSM.. det är alltid en förröjning. GSM måste ha fördröjning innan fellarm utgår då det är vanligt att GSMlinan försvinner ibland. samma gäller fast tele. Dock larmar den någolunda snabbare vid bortfall.

Finns bara 1 uppkopplning som är 99,9% säker och det är en multicomlina

13.    länk #28

jobbar själv med visonic power max exclusive bl.a. det är bara att ställa in att den reagerar direkt på gsm/telelinjefel. reagerar på sekunden om telelinan försvinner men visst, det tar kanske en minut för den att larma för gsm-fel, absolut max. jag känner mig iallafall helt säker med denna lösning.

14.    länk #29
    Forumgud Medlem: Nov 2006

Hur menar du att du blir helt säker? Om någon klipper telefonkabeln och aktiverar en gsmstörare samtidigt så blir det svårt för larmet att meddela telefel.

15.    länk #30

det är helt sant. jobbat några år inom branschen och aldrig hört något sådant hända, därför anser jag att man är 99.9% skyddad med tele+gsm. men visst, "risken" finns.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen