Veckans tävling vecka 14:
Vinn nya utomhuskameran DCS-2332L och håll enkelt koll på det du tycker om!

dlink.png

I denna veckans tävling får vinnaren hem ett komplett kit från D-Link,så att du enkelt kan hålla kolla på hemmet, hunden, båten eller sommarstugan, genom mobilen – var du än befinner dig! Perfekt att sätta in när vi börjar krypa ur våra stugor för att samla solstrålar. I kitet ingår den helt nya utomhuskameran DCS-2332L som gör att du kan hålla koll på vad som händer i realtid via en app i din smarta telefon, surfplatta eller dator. Den kan också spela in det som händer framför kameran via rörelseaktivering och lagra det på NAS:en som följer med i paketet. Kommunikationen sker via routern DIR-826L som ger dig ett riktigt snabbt hemmanätverk.

I priset mydlink Cloud-kittet ingår:

• Utomhuskameran DCS-2332L
  • Lagringsenheten (NAS) DNS-230L (exkl. Hårddiskar)
  • Routern DIR-826L

Totalt värde: 4 980 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: DCS-2332L fungerar ihop med molntjänsten Mydlink vilket gör att du kan hålla koll på hemmet från din mobiltelefon. Hur många kameror kan du se bild från samtidigt i appen?

1. 1
X. 4
2. 8

Motivera också med cirka 3-5 meningar varför just du ska vinna.

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 12 april.

-----------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från D-Link. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

------------------------------------------------------------------

Vi tackar D-Link för att de sponsrar den här tävlingen.

• Gilla
raunegger och 2 till
  • Laddar…
Svar X - det finns fyra kameror.

Jag borde vinna eftersom jag rackat ner en massa på stabiliteten hos D-links konsumentprylar i teknikforumet. Nu har D-link chansen att bevisa för mig att de kan göra stabila saker som inte behöver startas om ideligen. Om grejorna fungerar stabilt över tid så lovar jag att göra åtminstånde en partiell avbön.

Redigerat:
Svar X - 4 kameror

Det vore ju heelt grymt att sätta upp denna på tomten där man nu de närmsta halvåret kommer stomresa ett hus. Att varje dag från jobbet kunna gå in och kolla hur arbetet fortskrider skulle vara fantastiskt!

Svaret: X

Detta låter som den perfekta lösningen för oss för att hålla koll på vårt hus när vi är på semester!

Svaret på frågan: 4 st kameror

Motivering:
Jag ser mig själv vara en värdig vinnare till detta fantastiska cloud-kit då jag redan gått i tankarna gällande inköp av en liknande kamera för att skapa en timelaps av mitt lösvirkesbygge.

Med denna setup så skall det inte vara problem att sy ihop allt ur ett tekniskt perspektiv.

Jag skulle vilja filma stomresning av ett Fiskardenvillan Bärnstenen samt utvändig & invändig komplettering.

Sen är det ju aldrig fel med lite övervakning på byggarbetsplatsen.

Vänligen
Daniel Olsson

pelpet skrev:
Jag borde vinna eftersom jag rackat ner en massa på stabiliteten hos D-links konsumentprylar i teknikforumet.
Tror du inte att du ökar dina chanser att vinna om du svarar på frågan? ;)

Rätt svar är X. 4

Önskar den bästa husvakten som håller koll
med det kompletta setet från D-Link får jag fantastisk övervakningskontroll
för drömmen är: att vart jag mig i världen vänder - vill jag alltid se vad som händer

Svar: X

Sommartid är vi borta från huset en del, och det är alltid en oro över huset.
Med denna "gadget" från D-Link skulle denna oro stillas en aning!

Svar: X

Motivering:

Kameror är något som saknas i vår hemautomationssytem. Vore intressant att se vad man kan göra för roligt med en liten kamera? Kanske kan göra så att rörelsedetektering ute triggar hundskall i Sonshögtalarna? Ta kort på alla som ringer på ytterdörren?

Möjligehetrna är oändliga :)

Svaret är X dvs 4 kameror

Motivering: Skulle passa perfekt till sommarstugan där vi inte alltid är men skulle vilja ha bättre övervakning vad som händer.

Svar X.

Jag behöver detta till en verkligt bra sak. För tillfället pågår nämligen en tuff match att bevara min fina trädgård. I ena ringhörnan - tre rådjur och i den andra - en 30-årig hemmafixare. Men hjälp av detta skulle jag kunna vända mitt underläge till seger!

Trevlig helg

Svar 4 kameror.
Motiveringen är att jag nyligen uppfört ett 120 kvm sommarhus 15 mil från där jag bor. I området har man nu sett recognocerande bilar som verkar spana på inbrottsobjekt. Det vore guld att kunna spana av på distans för att öka säkerheten och larma vår grannsamverkan. Redan nu har jag en kamera riktad mot värmepumpen för övervakning av drift - D-Link.
Mvh Alf

Svar X (4 st)

Motivering
Med grannar som precis haft inbrott och en åkgräsklippare som endast får plats i den öppna Carporten är det bara en tidsfråga innan den försvinner. Med DCS-2332L hade man haft bättre uppsikt över den och kunnat sova lite lugnare på natten.

Alfredo skrev:
Tror du inte att du ökar dina chanser att vinna om du svarar på frågan? ;)
Jo, jag kom på det. Frågan är bara om D-link vill/vågar ha så kräsna användare. Risken är ju att de åker på en sågning.

matsa79
Svar X

Med D-link övervaknings mojäng, ser till att jag inte får besök av området bus-gäng.
Surfa lagra utan problem, ha koll på huset med mitt eget larmsystem.

MVH Mats

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.