Medlem
· Östergötland
· 179 inlägg
Som ja sa innan så hade vi inga genomföringar på det taket och vi använda heller inget tätband utan bockade upp plåten med falstången under ståndskivan (fanns ingen nock utan var utbyggnad mot vägg). Min uppfattning är iaf att själva click systemet är tätt alltså "falsen" Sen behövs ju en duktig plåtslagare för att lösa de detajer som uppkommer.
Produkter som diskuteras: "falstången"
Falstänger
Falstänger är specialverktyg som används för att forma och böja metall, oftast plåt. De används vanligtvis inom byggindustrin, särskilt vid takläggning och plåtarbeten, för att skapa flikar och kantvikar på plåt.
Läs mer
Nu har det gått några år, har fler bra eller dåliga erfarenheter av detta tak?
Jag har börjat planera för ett garage med så låg lutning som möjligt och sedan ha en terass ovanpå.
Om någon har erfarenhet av att lägga det själv och lutning ned mot 6 grader så skriv. Gärna prisuppgift också.
Mvh
Niklas
Jag har börjat planera för ett garage med så låg lutning som möjligt och sedan ha en terass ovanpå.
Om någon har erfarenhet av att lägga det själv och lutning ned mot 6 grader så skriv. Gärna prisuppgift också.
Mvh
Niklas
Om du ska ha så låg luting som möjligt skulle jag köra nån variant av tät takduk eller dylikt som är avsett för just låga lutningar. Dessa brukar antingen måttbeställas för att vara helt täta (några mm tjocka) eller så "svetsar" man dem med värmepistol. Jag skulle inte lägga plåttak under en terass, känns bara som slös av pengarN nsorman skrev:Nu har det gått några år, har fler bra eller dåliga erfarenheter av detta tak?
Mvh
Niklas
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden