Hej.

Har vårat pannrum i källaren på vårt ny inköpta "gammla" hus byggt 1916.'
I taket sitter eternit plattor ca 6-7mm tjocka.
Ska nu renovera hela huset inkl. pannrummet .
Om jag river ner plattorna så kommer dom att gå söder.
Hur farligt är det dammet som blir , jag sågar eller slipar ej på dom?
Eller ska jag låta dom vara kvar och försöka klä taket med gips?
Vad krävs för att det ska bli godkännt ?
Vi eldar med ved.
 
mickel skrev:
Hej.

Har vårat pannrum i källaren på vårt ny inköpta "gammla" hus byggt 1916.'
I taket sitter eternit plattor ca 6-7mm tjocka.
Ska nu renovera hela huset inkl. pannrummet .
Om jag river ner plattorna så kommer dom att gå söder.
Hur farligt är det dammet som blir , jag sågar eller slipar ej på dom?
Eller ska jag låta dom vara kvar och försöka klä taket med gips?
Vad krävs för att det ska bli godkännt ?
Vi eldar med ved.
Sök på forumet så hittar du allt du behöver veta om eternit.
 
mickel skrev:
Vad krävs för att det ska bli godkännt ?
Vi eldar med ved.
Varför är det inte godkänt, är det underkänt av sotaren eller är asbest förbjudet på något sätt ?

Jag skulle hellre ha skivorna kvar än att hålla på och arbeta med dom, är dom frächa räcker det väl att måla........silikatfärg kanske ?

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.