Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Nykomling Medlem: Jan 2008
    Län: västra götaland

Låter väldigt väldigt kort livslängd.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Jag har svårt och tro att det stämmer tycker det låter orimligt

2.    länk #17
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2007
    Län: Jönköpings län

Garantitiden är troligtvis 10 år.År 2005 la jag mitt garagetak med Ivarcem P9, plattorna ser fortfarande helt nylagda ut.153 plattor (ungefär lika i kvm) kostade då inkl nock, skruv, tätband och moms 20123:- med tanke på att det inte ska vara något undertak tycker jag att det var prisvärt.Har fungerat bra utan kondens på vinden och utan påväxt av alger eller mossa.

3.    länk #18
    Senior medlem Medlem: Dec 2008
    Län: skåne

Har fått ett pris på fibercementskivor 200m2 inkl tätband och skruv 23900:- plus moms nockpannor och nockband ingår ej i detta pris.

Jag ser en fördel med att använda dessa skivor nämligen att man kan byta en och en och göra paus för dåligt väder.
    Hur är hållbarheten har läst ca 10år stämmer det verkligen?
    Vilket märke och ÅF?

4.    länk #19
    Nykomling Medlem: Jan 2008
    Län: västra götaland

Vilket märke och ÅF?
    Jag mejlade opticolor

5.    länk #20
    Coolmans avatar
    Senior medlem Medlem: Mar 2004
    Län: Skåne

Jag var på Hornbach och de hade sådan fiberplatta till salu för 99 kr/st. Tyckte det var ett bra pris. Glömde kolla storleken...

6.    länk #21
    Joenss avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2010
    Län: Skåne

Fick ett pris på min byggaffär på ca 120kr kvm. Om det var mycket så blev det billigare.
    Verkar bra.

Frågan är ju lite hur det är med pappen. Om taket har legat i sedan 40 talet så är det väl rekommenderat att byta papp med? Och då måste man ändå regla om och då kan man likaväl ta plåt.... Annars kan det vara bra att byta en skiva.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen