Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Jul 2011
    Län: Dalarna

Pris på fejkat bandtäckt/bandfalsat tak?

Jag har tittat på lite olika typer av tak. Bandtäckt tak är ruskigt fint tycker jag. Men snål som man är undrar jag såklar om det finns någon typ av fejkad bandtäckning ? Jag har hört att det ska finnas men har aldrig sett själv. Letade lite på nätet, men hittade inte. // Alltid lika tacksam för svar.

Någon som har länk eller vet var det kan finnas till salu(plåten alltså)?

2.    länk #2

Hittade CLIX.se men har ingen prisuppgift. Clix verkar vara någon enklar typ av bandtäckning som man kanske klarar av att göra själv. Jag har hållt i endel plåtsaxar och så.. så det kan gå. Men om någon vet något annat alternativ så är jag tacksam för svar. gärna med prisuppgift.

3.    länk #3
    Junior medlem Medlem: Jan 2009
    Län: Västra Götaland

Kolla på Planjas hemsida!!
    http://www.planja.se

4.    länk #4
    Mikael_Ls avatar
    Gudfader Medlem: Aug 2006

Plannja har väl en 2 eller kanske 3 profiler som kan kallas "fuskbandtäckning".

Kolla även falsat.se
    Deras falsade plåttak ligger väldigt bra till i pris.

Och slutligen läser du denna tråd:
    http://www.byggahus.se/forum/tak-vin...ogn-annan.html

samt söker efter fler trådar med sökord som falsat, bandtäckning, bandtäckt, clix, ruukki osv osv

http://www.ruukkihome.se/
    Den som vet mest, gissar minst.

5.    länk #5
    Tio
    Nykomling Medlem: Aug 2009
    Län: Stockholm

Ta hem plåten först!
    Jag väldigt dåliga erfarenheter av några av leverantörerna som nämndes ovan. De måste ha flera hundra procent marginaler om man tänker på hur de bemöter sina kunder. Jag (byggde till +45kvm) sitter fortfarande med ett oavslutat tak nu 3 månader senare eftersom det finns vissa som inte kan leverera/räkna ordentligt men som har råd med riktigt långa semestrar. Priset med transport och tillbehör var runt 300kr/kvm

6.    länk #6

Tack så jättemycket för svaren. Men du, Tio vilken leverantör blev det tillslut? Det låter som att du haft flera?

7.    länk #7
    Tio
    Nykomling Medlem: Aug 2009
    Län: Stockholm

falsat.se

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen