RTC Byggservice vägrar bestämt att betala ut slutlön och semesterersättning till anställda som slutar för att byta arbetsgivare trots diskussioner och hot om Kronofogden. Min vän är endast 22 år gammal och jag tycker att det är fruktansvärt att man kan behandla sin personal på det sättet.
"Lycka till, här är det jag som är högst i näringskedjan", skall ägaren ha sagt när upprepade påminnelser om utebliven lön påpekades.
Senior medlem
Medlem: Sep 2004
Län: Västra götaland
Vad säger Byggnads om det? Är det en korrekt "vit" anställning så borde det vara skapligt vattentätt och sådana saker hjälper dom mer än gärna till med skulle jag tro.
Sen så är det knappast hantverkarna som är oetiska när ägarn inte betalar semesterersättning eller hur?
Nykomling
Medlem: Feb 2009
Län: Västra Götaland
Det är säkert inget fel på arbetet som de anställda utför. Det är inte det jag pratar om.
Men han är inte fackligt ansluten, visst skulle de hjälpa till om han var det. Det är inte riktigt det som är ämnet, jag menar att det är dumt att anlita den här firman eftersom de behandlar anställda på ett sådant sätt. Där finns det inget att diskutera.
Det är säkert inget fel på arbetet som de anställda utför. Det är inte det jag pratar om.
Men han är inte fackligt ansluten, visst skulle de hjälpa till om han var det. Det är inte riktigt det som är ämnet, jag menar att det är dumt att anlita den här firman eftersom de behandlar anställda på ett sådant sätt. Där finns det inget att diskutera.
Jag förstår precis vad du menar och är det du skriver sant så håller jag helt med. Men jag tycker att rubriken är olycklig........