Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Feb 2009
    Län: Västra Götaland

Oetiska hantverkare - Göteborg

Om ni skall lägga om eller byta ta så anlita INTE den här hantverkaren:

http://www.rtcbyggservice.se/

RTC Byggservice vägrar bestämt att betala ut slutlön och semesterersättning till anställda som slutar för att byta arbetsgivare trots diskussioner och hot om Kronofogden. Min vän är endast 22 år gammal och jag tycker att det är fruktansvärt att man kan behandla sin personal på det sättet.

"Lycka till, här är det jag som är högst i näringskedjan", skall ägaren ha sagt när upprepade påminnelser om utebliven lön påpekades.

Med vänlig hälsning
    /Christoffer

2.    länk #2
    fsn
    Senior medlem Medlem: Sep 2004
    Län: Västra götaland

Vad säger Byggnads om det? Är det en korrekt "vit" anställning så borde det vara skapligt vattentätt och sådana saker hjälper dom mer än gärna till med skulle jag tro.

Sen så är det knappast hantverkarna som är oetiska när ägarn inte betalar semesterersättning eller hur?
    /Fredrik

Bildblogg på husbygge http://axeale114.blogspot.com

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Feb 2009
    Län: Västra Götaland

Det är säkert inget fel på arbetet som de anställda utför. Det är inte det jag pratar om.

Men han är inte fackligt ansluten, visst skulle de hjälpa till om han var det. Det är inte riktigt det som är ämnet, jag menar att det är dumt att anlita den här firman eftersom de behandlar anställda på ett sådant sätt. Där finns det inget att diskutera.

4.    länk #4
    fsn
    Senior medlem Medlem: Sep 2004
    Län: Västra götaland

Det är säkert inget fel på arbetet som de anställda utför. Det är inte det jag pratar om.

Men han är inte fackligt ansluten, visst skulle de hjälpa till om han var det. Det är inte riktigt det som är ämnet, jag menar att det är dumt att anlita den här firman eftersom de behandlar anställda på ett sådant sätt. Där finns det inget att diskutera.
    Jag förstår precis vad du menar och är det du skriver sant så håller jag helt med. Men jag tycker att rubriken är olycklig........
    /Fredrik

Bildblogg på husbygge http://axeale114.blogspot.com

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen