1 235 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Har jag problem?
Hej!
Har lagt papp på mitt garagetak.
Jag har varit så noga jag kan.
Förra helgen lade jag ströläkt i väntan på plåttak.
Jag har haft några spikhål jag tätat i efterhand med extra takpapp och papp-klister.
Men likförbaskat hade det läckt igenom på 3 ställen nu då det regnade som mest.
Jag misstänker att det är något hål under ströläkten någonstans som jag ska förska kolla på imorgon.
Men min fråga är om någon annan varit i samma sits och utan att hittat hålet, lagt på plåt varpå läckan aldrig visat sig igen?
Jag menar att, plåten kommer ju leda bort säkert 99% av vattnet, nu har ju allt vatten träffat pappen så risken för läckage måste ju varit större nu utan plåt..
Eller bör jag vänta med plåten tills pappen är helt tät?
Tacksam för tips.
Mvh
Fredrik
Har lagt papp på mitt garagetak.
Jag har varit så noga jag kan.
Förra helgen lade jag ströläkt i väntan på plåttak.
Jag har haft några spikhål jag tätat i efterhand med extra takpapp och papp-klister.
Men likförbaskat hade det läckt igenom på 3 ställen nu då det regnade som mest.
Jag misstänker att det är något hål under ströläkten någonstans som jag ska förska kolla på imorgon.
Men min fråga är om någon annan varit i samma sits och utan att hittat hålet, lagt på plåt varpå läckan aldrig visat sig igen?
Jag menar att, plåten kommer ju leda bort säkert 99% av vattnet, nu har ju allt vatten träffat pappen så risken för läckage måste ju varit större nu utan plåt..
Eller bör jag vänta med plåten tills pappen är helt tät?
Tacksam för tips.
Mvh
Fredrik
Hm, det blir väl väldigt lite vatten om ens nåt under plåten så jag skulle nog lägga på plåten även om jag inte hittar hålen.
Jag har haft mitt garagetak enbart täckt med papp sen en vecka och vi fick rejält med regn senaste 3 dygnen men jag har spikat råspånt först med papp uppepå, jag har ingen ströläkt så det kan ju ha påverkat positivt. Jag skruvar plåten direkt i råspånten sen och använder ingen ströläkt.
Jag har haft mitt garagetak enbart täckt med papp sen en vecka och vi fick rejält med regn senaste 3 dygnen men jag har spikat råspånt först med papp uppepå, jag har ingen ströläkt så det kan ju ha påverkat positivt. Jag skruvar plåten direkt i råspånten sen och använder ingen ströläkt.
Klicka här för att svara
