Fullvärdig medlem
Medlem: Jan 2008
Län: Västra Götaland
Pris på falsat plåttak?
Undrar om det finns någon plåtslagare här som möjligen kan ge lite input på en fundering om tidsåtgång och kostnad för att lägga takplåt. Vi har bestämt oss för vanlig mörkröd plåt, vet ej märke tyvärr, att ha på vår veranda, burspråk samt ett taklyft. Till detta behövs även 2 skorstensskoningar samt ett bleck som leder bort vatten från den tredje skorstenen längre ner. Förutom detta behövs även en ventilationspanna (ett ventilationsrör kommer upp ur taket).
Vad talar man om för pengar? Har kontaktat några plåtslagare men de tycker det verkar komplicerat och säger att det "blir dyrt" (de har väl för mycket att göra redan kanske) men det som är jobbigt kan jag tänka mig är skorstensfordringen, taket är som vilket tak som helst.
Jag uppskattar takets storlek till c:a 50 kvadrat + de övriga saker jag nämnt - nån som vågar gissa vad jag troligen behöver betala för att det utfört? Förhoppningsvis får jag en eller två offerter men det verkar väldigt svårt att få loss dem, anledningen att jag frågar här är att jag behöver dimensionera budgeten så jag vet att det går ihop.