Tagg: trekammarbrunn
Här samlar vi allt om trekammarbrunn.
Andra taggar som innehåller ordet trekammarbrunn är: anlägga-trekammarbrunn
-
L
Slamflykt och högtrycksspolning trekammarbrunn
Jag har en äldre trekammarbrunn (endast för gråvatten) som fick nedslag vid inspektion. När jag kikade ner var alla tre kammare slamfyllda, tyvärr... -
K
Trekammarbrunn Utlopp, Dagvatten
Vi har en trekammarbrunn på tomten från mitten 80-tal som inte används längre, den fungerar men är bortkopplad då vi fått kommunalt avlopp. Jag... -
T
Avloppsbrunn - fullt med vatten i inkommande rör
Hej, har ett enskilt avlopp med rensrör, avloppsbrunn och slutligen en pumpbrunn. För 5-6 v, sedan började det klucka i köksvasken när man... -
N
Behövs luftningsrör till markbädd för trekammarbrunn för godkännande?
Vi har en trekammarbrunn med markbädd men det finns inga luftningsrör till bädden p.g.a. att förre ägaren fick tillstånd till att slopa det för... -
D
Avloppsavluftning och trekammarbrunn
Hallå! Hoppas allt är toppen med er! Flyttade i maj in i ett hus med trekammarbrunn och infiltration. Infiltrationen hade satt igen och... -
C
Problem med avlopp/trekammarbrunn
Hejsan! Jag blev för ett år sedan husägare för första gången och det har varit en erfarenhet med blandade känslor och en hel del kostnader. Det... -
S
trekammarbrunnen läckage, vattner kommer in från utsidan.
Hej Jag har en trekammarbrunn där den sista delen har en pump som pumpar ut vatten vid en viss nivå. Men varje gång det regnar så är det så... -
Pumpa avlopp uppströms till befintlig trekammarbrunn?
Jag funderar på att sätta in en toalett i en ekonomibyggnad som ligger ett par meter lägre än gårdens trekammarbrunn, och på knappt 100 meter... -
R
Avloppsbrunn insats trasig, Överfull
Då har kommunen varit och tömt brunnen, inte en heltömning dock enligt de papper jag har fått. De har sagt att insatsen är trasig vilket kan... -
D
Hur ska en tömd trekammarbrunn se ut?
Hej på er! Hamnat i en lite speciell situation. Flyttade i månadsskiftet maj/juni in i ett hus med trekammarbrunn. Aldrig haft egen brunn och...