Tagg: bastu
Här samlar vi allt om bastu.
Andra taggar som innehåller ordet bastu är: bastuaggregat, vedeldad-bastu, bastustuga, bastuvägg, bastupanel, bastufolie, bastudörr, ångbastu, bastulavar, fristående-bastu
-
R
Tätskikt nederkant karm
Bastudörren är i våtzon 1. Hur ska tätskiktet monters i underkanten av karmen? Karmen slutar 75mm ovanför golvet. Där karmen sitter är det inga... -
S
Bygga bastu i befintlig jordkällare
Hej ! Har sökt runt lite på detta och hittat lite trådar. Dom är rätt gamla och inte riktigt lik mitt upplägg. Så jag tänkte vi startar en ny... -
M
Hur bygga upp stenvägg i bastu
Hej hittar så olika lösningar så slänger ut frågan här. Vi ska sätta en vägg i bastun som det ska sättas dekorsten (natursten inte gips). Väggen... -
O
Bastu i Attefallshus - behöver vägledning
Hej! Ska börja bygga ett Attefallshus med vedeldad bastu (Harvia Legend 150) och loungedel, se bilder! Bastun blir ca 6 m² invändigt, med tre... -
P
Grundläggning bastu på berg
Hej Jag ska bygga en bastu som ska stå på bergsgrund. Bastun är på ca 8kvm och kommer färdigbyggd med bärlinor/bjälklag etc. Den kräver endast 4... -
E
Bastu Skorsten genom TP Plåt
Hej, Ska installera en rund Harvia skorsten till vår vedbastu. Taket består av TP-20 plåt, läkt sen tak av råspont med ytpapp. Troligtvis borde... -
P
Bastu i friggebod, val av isolering
Hej! Är påväg att bygga bastu i en friggebod i stugan tillsammans med relax. Men fokus ligger i bastun, har bestämt mig för en Harvia Cilindro 16... -
J
Hur viktigt är egentligen isolering i en elbastu utomhus?
Vissa verkar säga att isolering är självklart i bastu med elaggregat samtidigt så säljs de massa färdiga bastus och byggsatser anpassade för el... -
O
Om att bygga bastu ovanför avloppsrör
Hej, Vi har planer på att bygga en bastu på tomten till vårt fritidshus. Av olika anledningar finns det egentligen bara en lämplig placering, men... -
D
Bastu i befintlig bod
Jag planerar att bygga om en befintlig bod till bastu och tänkte höra om ni på forumet kan se om jag missat något eller gjort några tankevurpor...