Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2006

Tips fönsterrengöring

Vi håller på att få vårt nybyggda hus putsat och igår skulle jag kontrollera ett källarfönster så att detta ej hade blivit skadat av putsningen som skedde på fasaden ovanför ljusgropen .
    Ljusgropen hade täckts för så jag trodde att allt skulle vara ok men till min stora fasa såg jag att vid något tillfälle hade det runnit ner cementslam på fönstret som av misstag lämnats öppet .
    På nedre halvan av fönstret såg det ut som 1 dm långa och 5 cm breda vita fläckar som ej gick att ta bort med fönsterputsmedel.
    Helvete ,när frugan får se detta då får vi byta fönstret tänkte jag ,nu var goda råd dyra in och kollade på internet men där fanns inget matnyttigt endast olika Yes blandningar och någon som kunde maskinpoler upp fönsterytan .
    Men så slog det mig att jag skulle prova med att använda lite badrumsrent på en bit papper för att se om det hade någon effekt på missfärgningen . Jag tog en bit papper och spayade på lite badrumsrent som jag sedan duttade på en av fläckarna och torkade rent , Det funkade sprayade hela rutan med badrumsrent och torkade sedan avslutade jag med en omgång fönsterputs och fönstret var som nytt igen .

TIPSET ÄR ALLTSÅ BADRUMSRENT.

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2004

tack för tipset!
    Heter det badrumsrent och vilket fabrikat är det?

3.    länk #3
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2006

Hej Larsu
    jag tog vad som fanns tillgängligt det visade sig att det var Ajax badrumsrent

Lycka till.

4.    länk #4
    Gudfader Medlem: Nov 2003

Alla rengöringsmedel som innehåller någon sorts syra fex Citronsyra, fosforsyra kan användas för att ta bort kalk som finns i cement .
    gaia

5.    länk #5
    Fullvärdig medlem Medlem: Jun 2007
    Län: A

Ättikssyra är annars ett gammalt "husmorstips" för att få bort bruk och betong.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42