Vi håller på att få vårt nybyggda hus putsat och igår skulle jag kontrollera ett källarfönster så att detta ej hade blivit skadat av putsningen som skedde på fasaden ovanför ljusgropen .
Ljusgropen hade täckts för så jag trodde att allt skulle vara ok men till min stora fasa såg jag att vid något tillfälle hade det runnit ner cementslam på fönstret som av misstag lämnats öppet .
På nedre halvan av fönstret såg det ut som 1 dm långa och 5 cm breda vita fläckar som ej gick att ta bort med fönsterputsmedel.
Helvete ,när frugan får se detta då får vi byta fönstret tänkte jag ,nu var goda råd dyra in och kollade på internet men där fanns inget matnyttigt endast olika Yes blandningar och någon som kunde maskinpoler upp fönsterytan .
Men så slog det mig att jag skulle prova med att använda lite badrumsrent på en bit papper för att se om det hade någon effekt på missfärgningen . Jag tog en bit papper och spayade på lite badrumsrent som jag sedan duttade på en av fläckarna och torkade rent , Det funkade sprayade hela rutan med badrumsrent och torkade sedan avslutade jag med en omgång fönsterputs och fönstret var som nytt igen .