Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Jan 2008
    Län: Skövde

Var köpa lättbetong

Planerar att bygga ett lättbetonghus och undrar var man
    fördelaktigast inhandlar lättbetongen.
    Vill helst ha block med goda toleranser eftersom
    de ska tunnfogas, (limmas)
    Ca 135 m2 väggyta och 20cm tjock om d finns, annars
    närmaste dimension.
    Även tips gällande cellplast o puts dito vore bra.

Mkt tacksam för tips
    Mvh A.

2.    länk #2
    Senior medlem Medlem: Feb 2005
    Län: Stockholm

www.beijerbygg.se
    där borde du kunna leta fram det. jag såg det på en beijeranläggning när jag handlade virke förut.

3.    länk #3

Dyrt

Dyrt dyrt dyrt, samma m2 pris som Tyska m3 priset enligt Isolde.
    Men tack ändå för försöket

Mvh A

4.    länk #4
    Fullvärdig medlem Medlem: May 2006
    Län: Stockholms län

Eftersom du jagar låga priser antar jag att du inte vill handla i Sverige, men tänkte ändå tipsa om Aeroc.

http://www.aeroc.se/

Vill du absolut ha lättbetong + cellplast, eller varför kör du inte med tjocka block och bygger en homogen vägg?

5.    länk #5

Ja det är riktigt att jag intresserar mig för priser utomlands.
    Och ja, kanske blir det en homogen vägg i slutändan, det var
    faktiskt tanken ifrån början.
    Skulle helst velat fått ner U-värdet dock o där kom cellplasten
    in i bilden.
    Allt beror av prisbild på material o tidsåtgång för de olika byggsätten.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen