4 625 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
ad stenhus
Är i början på husbyggsplanen och har skaffat tomt och planlösningen har tagit form. Har inte bestämt mig för varken sten eller trähus med tegel än och håller på och sonderar marknaden. Har koll på ett par tillverkare men nu dök det upp en ny spelare..
Någon som vet något om AD Stenhus som tydligen ligger i Veberöd, Skåne. kollade lite på allabolag.se och det verkade ok.
Någon?
Någon som vet något om AD Stenhus som tydligen ligger i Veberöd, Skåne. kollade lite på allabolag.se och det verkade ok.
Någon?
Hallå ad stenhus!
Vi startar vårat "stenhusbygge" med schakt i nästa vecka! V.22.
Vi har kolat på ALLT, men vi bestämde oss för stenhus ganska tidigt.Så här långt har allt varit problem fritt vad det gällar vår hus leverantör. Men som sagt vi är inte i mål än, men just nu känns det Kanon!
Kolla in www.lindenvillan.se
Vi startar vårat "stenhusbygge" med schakt i nästa vecka! V.22.
Vi har kolat på ALLT, men vi bestämde oss för stenhus ganska tidigt.Så här långt har allt varit problem fritt vad det gällar vår hus leverantör. Men som sagt vi är inte i mål än, men just nu känns det Kanon!
Kolla in www.lindenvillan.se
Av någon anledning verkar det finnas flest skumraskfigurer i stenhussegmentet.
Många firmor finns bara en kort tid och de flesta anlitar utländsk arbetskraft som i vissa fall gör jobb so mde saknar kompetens för.
Kan inte nog poängtera vikten av att kolla upp företaget via skattemyndigheten, kronofogden och tidigare kundreferenser.
Många firmor finns bara en kort tid och de flesta anlitar utländsk arbetskraft som i vissa fall gör jobb so mde saknar kompetens för.
Kan inte nog poängtera vikten av att kolla upp företaget via skattemyndigheten, kronofogden och tidigare kundreferenser.
Hade förhoppningar om att komma igång i Sep. Men icke!!! Som förstagångsbyggare lär man sig hela tiden, Nybyggnadskarta Ska man ta fram till byggaren :blushing: .... Visste inte vad det var för ett antal månader sedan. Så den blev beställd sent, Sen att det skulle ta 2mån för att få den kändes så där lagom kul eftersom vi var klara med husplanerna och ville skicka in bygglovet. Så bygglovet skickas in med vändande post och är inne den 1 Sep. Nu Dj**lar. Sen läste jag attTrelleborgs Kommun har bland Sveriges sämsta hanteringstider på 4mån. Suck....... Men nu efter 4 1/2mån så har vi fått bygglovet!
Så nu har vi fått en prelimenär plan för vårt 1 plans Stenhuspå 135kvm +46kvm Garage
Byggstart V9. och inflyttning senast V40. Närmare info får vi när alla konstrutionsritningar är klara och mötet med kommunen är inbokat.
Huset blir murat med H+H lättbetong i stomme och innerväggar.
Fasad. Puts från STO
Värme. Frånluft med Jordvärmeslinga på 250-300m.
Kök och allmän inredning från HTH.
Många val är gjorda men många kvar. Det vi funderar på nu är vilken färg på fasaden vi ska ha! Pannor Svarta och en ljusgrå nyans på putsen är det som gäller nu.
Vad tycker ni? Tips och åsikter är välkommna!
Mn nu är vi igång och det känns så Dj**la bra!!!
Så nu har vi fått en prelimenär plan för vårt 1 plans Stenhuspå 135kvm +46kvm Garage
Byggstart V9. och inflyttning senast V40. Närmare info får vi när alla konstrutionsritningar är klara och mötet med kommunen är inbokat.
Huset blir murat med H+H lättbetong i stomme och innerväggar.
Fasad. Puts från STO
Värme. Frånluft med Jordvärmeslinga på 250-300m.
Kök och allmän inredning från HTH.
Många val är gjorda men många kvar. Det vi funderar på nu är vilken färg på fasaden vi ska ha! Pannor Svarta och en ljusgrå nyans på putsen är det som gäller nu.
Vad tycker ni? Tips och åsikter är välkommna!
Mn nu är vi igång och det känns så Dj**la bra!!!
Klicka här för att svara