JAg behöver råd för jag ska bygga en ny trappa i vårt hus. Nuvarande trappa tar för mycka yta av huset. Trappan idag är som ett L felvänt så den tar extra mycke plats. Nu är jag inne att bygga en ny trappa fast som en spiral som går rakt upp. Då kommer mitt vardagsrum bli 10 kvm störe och min garderob/hall kan bli 10-15 kvm större.
Jag skulle vilja bygga den själv. Hittar massa snygga på nätet men de går på nästan 40000 och det är det inte värt att bygga en trappa för.
Jag vill att trappan ska se ut som på dessa bilder med en stålbalk i mitten. De finns på denna sidan
http://www.trappmaster.se/parent.htm

• spiral18.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror det är svårt att få till en bra trappa i samma stil för mycket billigare. Visst, lite kan man säkert komma ner. Ett ganska omfattande eget arbete lär dock krävas om det ska göras själv. Det är vad jag tror. Min vitmålade trappa med eksteg gick på 35´ och det tyckte jag var billigt. Stål brukar vara betydligt dyrare.

I boken "Building Stairs", (i serien FOR PROS BY PROS), Taunton Press, finns beskrivning på en spiraltrappa i trä, men det är knappast ett lämpligt projekt för den som inte är mycket duktig.

har svårt att tro att du kan få 10m2 +15m2 mer i boyta om du bara byter trappmodellen ...
gaia

K-rauta har en liknande modell...de ligger från 15,000 SEK och uppåt beroende på storlek...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.