Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Feb 2008
    Län: sthlm

Dagligt dokumenterat inkl byggkostnad

Jag har rivit mitt hus och satt upp ett arkitektritat hus på samma plats. Hela bygget är dokumenterat på www.raketstigen.se. Jag har gjort allt själv inkl el och vvs samt kostnadsför allt på hemsidan.

mvh Persanders

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2006
    Län: Västra Götaland
    Blogginlägg: 5

Underbar sida som gett mycket vid en rejäl genomläsning. Videosnuttarna slår dessutom ut Bossebildoktorn och Bygglov å allt vad det heter i skön känsla vid mekande! Go, go, go Anders!
    Bygge i egen regi: husetvidhavet.se
    Just nu: Funderar på fortsatt byggande....

3.    länk #3
    Län: skåne

Sparat i favoriter

Hej! Denna hemsida har jag sparat i en favoritmapp ... kommer vi säkerligen att ha nytta av nu när vårt projekt startar.
    Ha det gott!
    Gamelon
    Gamelon i byggsvängen

4.    länk #4

Uppdaterat med ny film

Nu har jag uppdaterat med en liten film om övervåningen grundmålning och kakel och klinker i badrum på plan 2 Visar även min egenbyggda kalkstensbänk i badrummet samt lite ljud från värmepumpen.

www.raketstigen.se
    Senast redigerad av persanders 2008-03-05 11:06

5.    länk #5

Nu har jag uppdaterat alla kostnader

Total utgift per den 2008 03 08 för byggnationen inkl moms 1 703 547 kr eller
    6195 per producerad m2 . Detta är då enbart material samt lite inlejt för plattsättning och hjälp med målning.
    Då huset är arkitektritat och byggt i betong så är detta inte så farligt. Jag tror jag stannar på ca 2.150 milj för kåken

Obs man måste vara inloggad för att se hela listan med kvitton och fakturor....den ligger under medlemmar.

www.raketstigen.se

mvh Persanders

6.    länk #6

Köksbygge påbörjat

Uppdaterat med köksbygget på plan 2

www.raketstigen.se

7.    länk #7

köksbygget fortsätter

Tragglar på med köket och har börjat bygga två skorstenar. Visar även färdigbyggt arbetsrum och sovrum
    www.raketstigen.se

8.    länk #8

uppdaterat

Köket klart på plan 2 och tavlor uppe....

www.raketstigen.se

PS varför kan detta forum inte hantera filmklipp

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42