93 814 läst ·
165 svar
94k läst
165 svar
Renovering & utbyggnad av 80-tals älvsbyhus
Mitt första inlägg här 
Tycker det ser riktigt bra ut, kul med alla bilder till inspiration.
längtar tills jag själv får tillträde till huset vi har köpt. Som Snickare längtar jag efter att få sätta hammarn i mina egna projekt
Keep up the good work.
Tycker det ser riktigt bra ut, kul med alla bilder till inspiration.
längtar tills jag själv får tillträde till huset vi har köpt. Som Snickare längtar jag efter att få sätta hammarn i mina egna projekt
Keep up the good work.
Tack för all trevlig feedback 
Lite isolering har dykt upp, närmare bestämt 220m2 170mm och 150m2 45mm. Kliar gött!
Har även lyckats färdigställa panel och bleck runt det sista fönstret sånär på en foderbit som ligger på tork i garaget.
Har även påbörjat isolera, där jag når utan ställning. Så nu ska jag försöka jaga rätt på en sådan!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite isolering har dykt upp, närmare bestämt 220m2 170mm och 150m2 45mm. Kliar gött!
Logga in
Skapa konto
Har även lyckats färdigställa panel och bleck runt det sista fönstret sånär på en foderbit som ligger på tork i garaget.
Har även påbörjat isolera, där jag når utan ställning. Så nu ska jag försöka jaga rätt på en sådan!
Det ser riktigt snyggt ut ditt bygge. Hur många kvadratmeter är utbyggnaden? Jag funderar själv på att bygga ut vårt Älvsbyhus från 1970 så det är alltid roligt att se hur någon annan tänkt.
Sen undrar jag vilket modelleringsprogram du använt för att skapa den där interiörbilden som finns i början av din tråd? Jag använder själv Google Sketchup både för in- och utsida men det ser ut som att du använt något annat?
Sen undrar jag vilket modelleringsprogram du använt för att skapa den där interiörbilden som finns i början av din tråd? Jag använder själv Google Sketchup både för in- och utsida men det ser ut som att du använt något annat?
Kul att höra! Golvyta blir nästan 60m2 plus loftet blir nog runt 10m2anteboy65 skrev:Det ser riktigt snyggt ut ditt bygge. Hur många kvadratmeter är utbyggnaden? Jag funderar själv på att bygga ut vårt Älvsbyhus från 1970 så det är alltid roligt att se hur någon annan tänkt.
Jag har ritat allt i sketchup men använder ett 3d renderingsprogram för ljussättning och texturer! Finns en hel del gratis om man googlar!
Glöm inte att lägga ut en tråd när du börjar
Jag har tyvärr inte kvar det i datorn, men tror det heter något kerkythea eller i den stilen! Det är fristående från sketchup men man laddar in en plugin i sketchup så man kan spara i det speciella formatet!anteboy65 skrev:
Tänkte bjuda på en före och efterbild!
Före
Mellan
Efter
Logga in
Skapa konto
Före
Logga in
Skapa konto
Mellan
Logga in
Skapa konto
Efter
Tack ska du Lorens!lorens skrev:
Det blev dock en billigare lösning då en släkting tydligen köpt en större lager Haki ställning av ett lokalt pappersbruk
Fick upp denna "skönhet" ikväll!
Logga in
Skapa konto
Gjorde även en patentlösning med hjul under som jag kanske inte är riktigt så stolt över.. Men det funkar!
Han även med att konstatera att ställningsbyggare är ett manligt släkte!
Imorgon kan jag börja isolera på allvar!