Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Norrhyttans avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2012
    Län: Dalarna

Ja har man lyxen av att ha "oändligt" med utrymmen så behöver man ju inte kompromissa,
    Man får väga sina behov i livet. En gård på landet ger förstås betydligt mer utrymmen än en egna-hems-kåk i Bromma. Så någon lyx handlar det inte om, i mitt fall.

2.    länk #17
    MathiasSs avatar
    Gudfader Medlem: Jan 2003
    Län: Stockholm

Så du ser ingen poäng i att ha ett fingarage bredvid det vanliga mekgaraget?
    När jag bara får tummen ur står två garage på dagordningen. Ett på 80 kvadrat med 3,80 i takhöjd så man kan använda 2-pelarlyften som stått och skräpat i fem år () och ett på 120 kvadrat som blir mer pojkrum/museum med mysiga bilar, hojar och prylar.
    Någonstans måste ju de fordon man inte behöver skruva med stå, för att frigöra utrymme för de som behöver omvårdnad.
    Lokaler finns för bägge dessa garage, de ska "bara" inredas... *suck*
    Du har rätt, jag var för mycket realist i min tankeverksamhet.

Ska snacka med frugan om att gräva ur för en källarvåning till under huset....

3.    länk #18
    Norrhyttans avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2012

Du har rätt, jag var för mycket realist i min tankeverksamhet.
    Mina planer är realistiska för mig. Att inreda befintliga lokaler är inte övermänskligt. En del går säkert i land med att gräva ur under hela huset också, men då hade jag nog hellre valt ett annat boende där förutsättningarna är bättre.

Poängen var väl att åtminstone jag förknippar en mancave mer med "pojkrum för vuxna" än grovverkstad. Min bild av mancave är typiskt mysgarage med finbil, motorcykel, flipperspel, bar, soffor och rejäl stereo. Pojkleksaker.

4.    länk #19
    ravepers avatar
    Forumgud Medlem: Nov 2007
    Län: västragötaland

Här är ett fint mancave från forumet Sporthoj.com där Medlemen Gismo Meckar hoj
    http://www.sporthoj.com/garage/?mcid=1975
    Se hans filmer.

5.    länk #20
    skalman1s avatar
    Forumgud Medlem: Jun 2009
    Län: Värmland in da house

Hmm, synd att min övervåning saknar hiss.

Men jag får väl trösta mig med att ställa in Puch moppen eller Honda crossen i tv-rummet sen när dom är renoverade.
    ?arög tta itel röf ud raH

6.    länk #21
    Chrissofswedens avatar
    Senior medlem Medlem: Aug 2008
    Ålder: 25

Mycket snack, men lite lite bilder :/

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42