Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2010
    Ålder: 30
    Län: Stockholm

kanske skrev det tidigare, men kommer du kapa upp för en dörr innifrån där fönstret numera är?

2.    länk #17
    Junior medlem Medlem: Apr 2010
    Län: Kronoberg

kanske skrev det tidigare, men kommer du kapa upp för en dörr innifrån där fönstret numera är?
    Precis, det blir en dörr där. Den är beställd.
    Skönt att kunna gå direkt från garage till tvättstugan.

3.    länk #18
    Senior medlem Medlem: May 2007
    Län: Stockholm

Är bärlinan i vägggen det enda som håller upp taket eller kommer du sätta nåt mer?

4.    länk #19

Nej det är bärlinan mot väggen och ytterväggen som bär takkonstruktionen.
    Takreglarna är LVL-balkar 45x300.
    Allt enl konstruktör

5.    länk #20

En liten uppdateringsbild
    Senast redigerad av aronlidstrom 2011-11-22 19:43

6.    länk #21
    Senior medlem Medlem: Aug 2006

På bilden ovan så ser det ut som om nedersta plankorna i hörnet under elskåpet är i "linje" men sen verkar de driva iväg?

Men jag antar att det kommer någon bräda där sen som täcker?

7.    länk #22

På bilden ovan så ser det ut som om nedersta plankorna i hörnet under elskåpet är i "linje" men sen verkar de driva iväg?

Men jag antar att det kommer någon bräda där sen som täcker?
    Ja det där är inget man är stolt över.
    Att det blev så var för att jag började sätta panelen på långsidan, sen när jag satte på framsidan började jag på framsidans högra sida för att få den att linjera med långsidans panel. När jag sen skulle börja på vänstra sidan märkte jag att den inte linjerade med husets panel, detta eftersom garageplattan är lägre än husets. Försökte kompensera men det blev inte så bra.
    Skulle börjat på vä framsida för att få det i linje hela vägen.

Men det kommer sitta en list i hörnet. Hoppas man inte kommer störa ihjäl sig.
    Pinsamt det där

8.    länk #23
    Senior medlem Medlem: Aug 2006

Tycker det blir snyggt garaget, får du bara på en planka i hörnet så kommer man inte se det. Gör stor skillnad med fodren runt dörrarna å hörnen.

9.    länk #24

Tackar.
    Om tre veckor kommer porten, fönster och förrådsdörr. Blir som en tidig julklapp

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42