Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Gudfader Medlem: Feb 2007
    Län: Skåne, Sjöbo
    Inloggad

Vem umgås ni med?

Helger kan vara jobbiga. Eller?
    Vem umgås ni med på fritiden?
    Familjen? Bekanta? Vänner?

Och hur träffades ni?
    Jag är en HAN.
    Dubbelkolla alla mina tips. Jag kan ha fel.

2.    länk #2
    Paul-Staffanstorps avatar
    Gudfader Medlem: Jul 2009
    Län: Skåne

När det väl är helg e de så jäkla skönt att i bästa fall få andas från jobb så det blir oftast bara att vara hemma i lugn och ro med familjen utan en massa måsten...
    Mvh Paul

3.    länk #3
    Forumgud Medlem: Jun 2006

Helger är andningshålet när isen ligger tjock och mörkret lägrar sig över konungariket Sverige. Då säger jag som tysken: Home, sweet home

...och ja, barnen får gärna komma o hälsa på, så blir det lite som "gamla tider", god mat, TV-spel och glada skratt. Tyvärr finns inga små till en morfars-wannabee men än är det väl inte kört

Kjell G

4.    länk #4
    Forumgud Medlem: Aug 2005
    Län: Norrbotten

Umgås när byggprojekten är i full gång finns det knappt tid för umgänge, om de inte kan göra ett handtag samtidigt.

Byggarbetsplatsen brukar snarare bli samlingsplatsen för vår släkt när ett byggprojekt är igång, matlagning för mellan 6 och 10 personer och många som kämpar på (vissa dagar). Tyvärr har jag och brorsan var sitt större projekt i år, vilket kanske inte var bästa tajmingen och risk att man tar knäcken på sitt "umgänge".

5.    länk #5
    Inloggad
    Det kan stämma. Byggprojekt= inget umgänge
    Jag är en HAN.

6.    länk #6
    Forumgud Medlem: Oct 2006
    Ålder: 38
    Län: Halland

Grannar är bra o umgås med! Kan bara komma över en kort stund på en öl en skön sommarkväll! Det bästa av allt är att grannen är lite av ett vertygsfreak han oxå!

7.    länk #7
    Glufsglufss avatar
    Gudfader Medlem: Mar 2010
    Län: Uppsala

Då det inte är släkt och familj man umgås med så någon tidigare arbetspolare från förr som "hängt med" men mest blir det vänner/tjejens vänner och bekanta som inte är i byggbranchen.

8.    länk #8
    timmelstads avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2009
    Län: Stockholm

Har man små barn och fru, får man anstränga sig ganska ordentligt för att INTE hänga med familjen på ledig tid...

9.    länk #9
    Mikael_Ls avatar
    Gudfader Medlem: Aug 2006

Helger kan vara jobbiga. Eller?
    Vem umgås ni med på fritiden?
    Familjen? Bekanta? Vänner?

Och hur träffades ni?
    Jag förstår inte riktigt frågan ....

Jag bygger ett hus, har två barn och byggahus.se ...

Lite måste jag sova också ...
    Den som vet mest, gissar minst.

10.    länk #10
    Inloggad
    Jag förstår inte riktigt frågan ....

Jag bygger ett hus, har två barn och byggahus.se ...

Lite måste jag sova också ...
    Haha.
    Tillbaka från semestern?
    Jag är en HAN.

11.    länk #11
    Mikael_Ls avatar
    Gudfader Medlem: Aug 2006

Du kan väl gissa vad jag gör på "semestern" ...
    Den som vet mest, gissar minst.

12.    länk #12
    Junior medlem Medlem: May 2008

Helger är bra för då är min man hemma från jobbet och passar barnen medan jag kan lägga ner ytterligare 20-24 timmar på huset.
    Har jag tur lagar han maten (vilket är ytterst sällan) annars får jag som vanligt bryta mitt pågående arbete kl. 16 och laga mat.

Ibland tittar grannen, tillika min väninna sen 20 år tillbaka, över och tvingar ner mig från stegar och byggställningar för en kopp kaffe.

13.    länk #13
    Senior medlem Medlem: Sep 2009
    Ålder: 33
    Inloggad
    Just nu verkar det som att en stor maskinpark och tummen på rätt sida av armbågen genererar fler vänner än man vill ha..

14.    länk #14
    Inloggad
    Just nu verkar det som att en stor maskinpark och tummen på rätt sida av armbågen genererar fler vänner än man vill ha..
    Kallar du dessa för vänner ?

Jag är en HAN.

15.    länk #15
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2009
    Län: västerbotten

Jobbar skift så då kan man passa på att jobba på veckodagarna för att kunna vara med familj och vänner på helgerna (för det mesta och dom helger som man är ledig).

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42