Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #31
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2008
    Län: Skåne

Oj, vad snyggt. Ett riktigt drömkök! Du hade inte någon tanke på att låta takbjälken vara omålad så att den blir mer framträdande?
    :-) Jo, det var inte bestämt från början att den skulle vara vit, den var delvis svart innan jag målade den vit. Jag började göra med värmepistolen och det var både brunt, grönt och gräddvitt under det svarta. Efter att ha ägnat XX timmar på taket så orkade jag inte med att skrapa rent hela bjälken så den fick bli vit

2.    länk #32
    Senior medlem Medlem: Aug 2010
    Län: Västernorrland

Tack! Jag vet inte vad det är, elektrikern hade sådana hemma i sitt nyrenoverade hus och tipsade oss om dem. Det var han som fixade så jag vet inte mer än att det står "Titan." på dem och de användes i butiker typ Gant.
    Ser ut som vanliga 1-fasskenor. Smidig lösning som går att bygga ut. De finns att köpa lite här och där (t.ex. clas olsson), men på t.ex. elbutik.se kan man hitta lite mer armaturer till skenorna: http://www.elbutik.se/category.html/230v-1-fasskena

Butiker brukar dock köra 3-fas-skenor, inte 1-fas.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42