Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
...
  1.    länk #391
    Mackins avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2011
    Ålder: 33
    Län: Jämtland

Mycket intressant projekt/tråd... Har precis hittat hit och har sträckläst heeela tråden Själv bor jag i lägenhet så det blir inte så mycket snickra, men jag får avreagera mig på mina semestrar med att banka lite på farsans kåk
    Funderar lite på beslagen du har satt upp på altanen den i svar #337 bild nr3. Har du någon tanke eller funktion till ringarna i beslagen? Eller är det bara för ögat?(för syns skull)
    Fortsätt med det suveräna arbetet och jag säger som de övriga MEEEEERA BILDER!!!

2.    länk #392
    Enk Projektets avatar
    Forumgud Medlem: May 2010
    Ålder: 43
    Län: Uppsala
    Inloggad
    Hej och välkommen till forumet

Ang beslagen så är det en kombo mellan funktion och utseende....anledningen till utseendet så är det tänkt att komma igen i det kommande smides staketet...
    Det blev som det blev när det inte blev som det skulle eller gjord bit passar..

3.    länk #393
    Mackins avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2011
    Ålder: 33
    Län: Jämtland

Aha, förstår utseendet nu å kan tänka mig att det blir kanon snyggt, men funktionen förstår jag inte riktigt än men det ger sig nog om jag bara väntar

4.    länk #394
    Enk Projektets avatar
    Inloggad
    Lägger upp några bilder på det jag gjort i köket....håller på i garaget samtidigt så jag hinner inte med som jag tänkt...

5.    länk #395
    Mikael_Ls avatar
    Gudfader Medlem: Aug 2006

Sedär, du lyckades med betongbänkskivorna.

Blev dom bra?
    Den som vet mest, gissar minst.

6.    länk #396
    Enk Projektets avatar
    Inloggad
    Sedär, du lyckades med betongbänkskivorna.

Blev dom bra?
    Det blev ok...tillräckligt för att inte göra om i alla fall....
    Ska låta dom torka ut lite först, sen ska jag se var jag måste lägga i innan jag ska Epoxibehandla dom....

7.    länk #397
    vojmas avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2006
    Län: Norrbotten

Två diskhoar???

/Vojma

8.    länk #398
    Enk Projektets avatar
    Inloggad
    Två diskhoar???

/Vojma
    Haha...japp...det kändes som en blev för lite och jag ville ha ingjuta i samma stil om jag skulle ha....

9.    länk #399
    yxets avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2009
    Län: uppsala

tjenare! det var ett tag sen jag tittade till dej.
    imponeras av dej varje gång jag kollar den här tråden.
    riktigt roligt att följa dina framsteg
    bra jobbat!!!!!

10.    länk #400
    Enk Projektets avatar
    Inloggad
    tjenare! det var ett tag sen jag tittade till dej.
    imponeras av dej varje gång jag kollar den här tråden.
    riktigt roligt att följa dina framsteg
    bra jobbat!!!!!
    Tackar

Jag håller just nu på med flera projekt samtidigt och hinner inte med huset i samma utsträckning i nuläget.....
    Men jag kämpar på

11.    länk #401
    Enk Projektets avatar
    Inloggad
    I kväll har jag lagt på första lagret med Epoxi på bänkskivorna....

....kökshandtagen färdigsvetsade...nu väntar bara ytbehandlingen....

12.    länk #402
    Snailmans avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2006
    Län: Västra Götaland

har inte sett den här tråden förrän idag, imponerande!

13.    länk #403
    Enk Projektets avatar
    Inloggad
    Lägger upp en bild till på hur köket kommer att bli....fick lite gjort i helgen i allafall...
    ...nu är det i stort sätt bara rörmokeri och den eviga väntan på att ytbehandlingen av handtagen ska bli klar....

14.    länk #404
    Mikael_Ls avatar
    Gudfader Medlem: Aug 2006

Snyggt, nu börjar det verkligen likna ett hus att bo och trivas i.

Visst har du ett matbord också, där någonstans i närheten?
    Den som vet mest, gissar minst.

15.    länk #405
    Forumgud Medlem: Jun 2006

Snyggt, nu börjar det verkligen likna ett hus att bo och trivas i.

Visst har du ett matbord också, där någonstans i närheten?
    Nja, gissar på att det är ett tapetbord - kombo

Imponerande och intressant bygge hur som helst!!!

Kjell G

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42