:wow: Tur att du har kvistlack bakom skivorna....

Tur att jag har massa färg över eftersom jag inte tänker måla taket q(;^;)p

Jahopp, då har man slipat ner åsarna och laserat desamma. Nu gäller det bara att elda lite lagom så att tempen håller sig över 0-sträcket i natt :)

Använde dasset idag när det var +-0 utomhus och jädrans vad bra den där frigolitsitsen är! Trots den låga tempen så var det ändå varmare att sitta på den sitsen än en vanlig i trä hemma! Den absorberar värme så himla snabbt! Skitbra d^_^b

Imorgon blir det till att köra lite skräp till tippen och börja att lasera väggarna.

För övrigt så var det riktigt mysigt att vara där sex på morgonen, elda lite och tända lyktan. Tempen blev 15grader efter 1,5 timmes lätt eldande.

/Christian

• DSC03156.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC03158.jpg
    Skapa konto
  • DSC03164.jpg
    Skapa konto
  • DSC03168.jpg
    Skapa konto
  • DSC03172.jpg
    Skapa konto
  • DSC03173.jpg
    Skapa konto
  • DSC03175.jpg
    Skapa konto
AXS
Men du, ska du verkligen köra med färdigmålade?

Tror det blir snyggare om du målar själv och sen sätter upp.

zeus_axel skrev:
Tror det blir snyggare om du målar själv och sen sätter upp.
Blir troligtvis så då jag redan har färg och de redan färdigmålade var rejält mycket dyrare :)

/Christian

Jäklar grabben, jag har läst igenom hela din tråd. Mycket imponerat av ditt enormt starka engagemang.
Ser riktigt bra ut, mycket cred ska ni ha.

j.torstensson skrev:
Jäklar grabben, jag har läst igenom hela din tråd. Mycket imponerat av ditt enormt starka engagemang.
Ser riktigt bra ut, mycket cred ska ni ha.
Hehe, Tack! Känner mig rätt nöjd själv faktiskt :) Hoppas jag hinner göra klart en större del innan Julafton så att jag kan börja flytta in lite saker :)

/Christian

J
Noseone skrev:
Gillar inte den "gula" färgen som köpeskivorna har....gräddvit?
Hmm skall du verkligen ha sådana skivor?

Tycker inte alls de passar in en så vacker trästuga.

Ger ju lite prefabkänsla åt rummet och det vill du väl inte?

Hemmakatten
Håller med Jonh J och andra som menar att de där "köpeskivorna" ser lite "B" och prefab ut. Jag skulle definitivt bara ha målat råsponten. Själva har vi sådant tak i vårt nybyggda hus i modern stil. Helblankt vitt har vi målat vårt tak i, ser riktigt bra ut. Springor blir det ,emn det är det som är charmen. :) Skivorna, måste jag tyvärr säga, förstör hela ditt vackra timmerhus.

Vet ni vad.. jag tror ni har rätt. Det blir nog så att jag köper pärlspont i lösvirke istället. Fast det skjuter jag på till våren tror jag, då jag kan stå utomhus och måla.

EDIT: Det är precis därför det är bra att ha en tråd att diskutera i :) Ibland behöver idéerna bara få gro lite.

/Christian

Redigerat:
Hemmakatten
d^_^b

Men enligt min mening behöver du inte ens lägga ner tid på pärlspont. Testa att måla en del av taket med vit heltäckande, blank snickerifärg. Låt det vara tills i vår och bestäm dig då.

Du har ju redan färgen, måla hela taket å fundera över vintern.

Lite sent i diskussionen kanske, men jag rästar också för målat råspont - ger en mkt mer geniun look !
Vissa klär ju tom sina släta fina väggar just med vitmålad råspont för den rätta känslan...

/K

Hemmakatten skrev:
d^_^b

Men enligt min mening behöver du inte ens lägga ner tid på pärlspont. Testa att måla en del av taket med vit heltäckande, blank snickerifärg. Låt det vara tills i vår och bestäm dig då.
Det är bestämt att jag ska ha någon form av omålad spont, men inte vilken :) Jag tänker inte måla taket då det är fruktansvärt tråkigt. Kan jag så slipper jag det gärna om jag ska vara ärlig.

Dessutom så vill jag ha spont och då är det lite onödigt att "slösa" bort färgen som jag redan har köpt :cool:

Idag har jag satt upp det sista fodret runt fönster och dörr på framsidan, samt plockat ihop och gjort i ordning inför vintern.

Tydligen skulle vi fota en ny gruppbild och till ett nytt ID idag så jag hinner inte börja måla.. blir till att gå upp fem imorgon också så man hinner d^_^b

/Christian

• DSC02929.jpg
    Skapa konto
Usch.. det var kyligt i morse. Har gått upp 05:15 varje dag hittills. Men idag bjöd jag mig själv på en rejäl sovmorgon till 06:30 :wow: Halvfrussen gjorde jag iordning varm choklad, ett par frömackor med philadelphia och lite youghurt. Riktigt gott att äta frukost på plats till en sprakande kamin och -4 inomhus d^_^b

Hur som fick jag upp värmen till +10 grader innan jag gav mig an att börja lasera väggarna. Det var jättesvårt att få någon rättvis bild på färgen.. men här får ni åtminstone ett hum om hur det skall se ut. Idag stressades det inte för fem öre utan 100% njutning i målandet. Blir jag bara klar tills söndag så är jag jättenöjd :)

Jag kan även slå ett slag för Torrdass500 som är helt suverän! Skitbra rent utav! Det var föga -11 grader i morse när jag kom dit och nödig som tusan. Det tog emot först men när jag väl satt mig på den där blåa frigolit-sitsen så kändes den, hör och häpna, ljummen! Konstigt nog så var själva upplevelsen av besöket på dasset att det inte fanns någon upplevelse. Det var liksom inga problem alls med kylan. Grymt som f*n! :blushing:

Imorn blir det att gå upp 05:15 igen och börja elda så fort det går. Har jag bara värmen uppe till 08:00 då solen ger nog med lyse så blir det perfekt!

/Christian

• 1.jpg
    Skapa konto
  • 2.jpg
    Skapa konto
  • 3.jpg
    Skapa konto
  • 4.jpg
    Skapa konto
  • 5.jpg
    Skapa konto
  • 6.jpg
    Skapa konto
  • 02.jpg
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.