tack john.
jo att bo i ett sådant här projekt kräver en bra sambo som e uthållig....
nu är det mer lr mindre klart. en altan kommer att byggas i norrläge.....
mvh
snickar estwing
hej...
idag har jag satt mig ner å fått in bilderna på datorn, nu måste jag hitta lite bilder att föra in på sidan...
va inte sååå många bilder, runt 600 bilder bara....
Ja jävlar Vi gjorde nåt liknande 1987-88 men utgångshuset var mindre vi gick från ca 80 m2 till 165 m2. Växlade av med limträbalk, byggde ut åt 2 håll, böt ut allt utom skorsten å timmerstommen. Så jag vet vad som krävs för att genomföra nåt sånt här, finns väl inga ord som räcker till men ruggigt snyggt blir det och Du visar verkligen charmen med att bygga om ett gammalt hus jmf me att bygga nytt. Nya hus har helt enkelt inte samma själ. Jag lyfter på mössan å bugar Din hemsida får bli lektyren till kvällskaffet me frugan så kan vi drömma tillbaka lite till 80-talet
Ja jävlar Vi gjorde nåt liknande 1987-88 men utgångshuset var mindre vi gick från ca 80 m2 till 165 m2. Växlade av med limträbalk, byggde ut åt 2 håll, böt ut allt utom skorsten å timmerstommen. Så jag vet vad som krävs för att genomföra nåt sånt här, finns väl inga ord som räcker till men ruggigt snyggt blir det och Du visar verkligen charmen med att bygga om ett gammalt hus jmf me att bygga nytt. Nya hus har helt enkelt inte samma själ. Jag lyfter på mössan å bugar Din hemsida får bli lektyren till kvällskaffet me frugan så kan vi drömma tillbaka lite till 80-talet
haha du ela fö go *lektyr*
ja man gillar själv löäsa om sånna häringa projekt så jag förstår daj fullt ut.
ja jag har la ökat ganska bra med min m2, men älskar yta å inga massa skrömsen.
ja jobb är det, kul är det,tröttsamt är det,lärorikt är det ,fast en liknande makr over kommer jag aldrig att göra.
nu har man fått en son så nu finns ej tiden.
jag byggde detta när man ej hade barn förutom entrevåningen då min lilla Adam kom till världen.
han är 1,5 å redan fått en snickarbälte haha.
tack alla ni andra för fina ord, värmer massa samt att kul att visa upp för ER.
Estwing. ,satt o tittade på dina byggbilder på både huset o källarvåningen. Undrar om det inte blivit billigare o gått snabbare om du skulle rivit o byggt nytt?!?
Då slipper man ju allt extrajobb med rikta golv o väggar osv, man får ju allt som man vill direkt då...har hört massor av folk som totalrenoverat hus o dom ångrar sig allihopa efteråt....
Hur som helst , grymt jobb du lagt ned , hoppas du blev nöjd iaf.
Estwing. ,satt o tittade på dina byggbilder på både huset o källarvåningen. Undrar om det inte blivit billigare o gått snabbare om du skulle rivit o byggt nytt?!?
Då slipper man ju allt extrajobb med rikta golv o väggar osv, man får ju allt som man vill direkt då...har hört massor av folk som totalrenoverat hus o dom ångrar sig allihopa efteråt....
Hur som helst , grymt jobb du lagt ned , hoppas du blev nöjd iaf.
jo själva jobbet va himla stort men jag ångrar iaf inte en sekund av vad jag genomfört.
tänk er själva att ha en flickvän som stått ut i 10 år med detta.
sitta i köket med isolering jämte sig, droppande kranar, dåliga golv, DAMM, lakan hänger överallt, inplastat ja u name it...
men en förbannat rolig resa å nu idag njuter man, natten till idag blev det JVM i biorummet.
detta e livet, alltså underbart....