Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #31
    Snailmans avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2006
    Län: Västra Götaland

Leverantören av golvet bryr sig nog bara om sitt golv tyvärr, de brukar väl ha regeln att om det finns minsta risk för fukt underifrån så ska det vara tät folie under golvet (då friskriver sig ju golvleverantören från fel på sina golvbrädor, hur det går med resten av huset bryr ju denne sig inte om.)

Därför har jag platta i mitt garage utan någon ytbeläggning och med isolering under plattan, och i kommande hus tänker jag ha klinker överallt (så det kan torka ut uppåt utan hinder)

2.    länk #32
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2007
    Län: Sverige

Leverantören av golvet bryr sig nog bara om sitt golv tyvärr, de brukar väl ha regeln att om det finns minsta risk för fukt underifrån så ska det vara tät folie under golvet (då friskriver sig ju golvleverantören från fel på sina golvbrädor, hur det går med resten av huset bryr ju denne sig inte om.)

Därför har jag platta i mitt garage utan någon ytbeläggning och med isolering under plattan, och i kommande hus tänker jag ha klinker överallt (så det kan torka ut uppåt utan hinder)
    Så vad rekomenderar du om jag vill ha ett frächt golv, i likhet med laminatgolv?
    Det kommer vara 15cm makadam under boden och 7-14 cm luftspalt mellan mark och reglarnas underkant då marken lutar lite...
    Senast redigerad av DanielF 2007-07-27 11:01

3.    länk #33
    klaskarlssons avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2006
    Län: Stockholm

Så vad rekomenderar du om jag vill ha ett frächt golv, i likhet med laminatgolv?
    Det kommer vara 15cm makadam under boden och 7-14 cm luftspalt mellan mark och reglarnas underkant då marken lutar lite...
    Foam med laminat på funkar nog aldeles utmärkt, men om det är ett strikt förråd så funkar nog spontat virke = trägolv - minst lika bra...

/K

4.    länk #34
    Nykomling Medlem: Oct 2006
    Ålder: 40

Jag skulle också valt spåntat trägolv- det kostar ju nästan ingenting i sammanhanget utifrån hur lite yta det är frågan om,det ser i mina ögon mer rustikt ut än laminat, och passar (fortfarande i mina ögon) bättre i en friggebod än laminat.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42