Har till min besvikelse fattat att inga garage-tillverkare är dumma nog att lägga ut detaljerade ritningar på webben ;D och inte verkar det vara gratis att få någon att rita ett heller ::)

Finns det någon som har ett tips på hur man hittar såna ritningar? Vi hade tänkt bygga ett garage (släkten fixar element, virke finns), vi ser till att plattan finns på plats. Kan man kanske tjatat sig till ritningar av husleverantören (Hjältevad el LB), någon som har erfarenhet av det?

Är i samma sits, ska bygga garage i vår men har ännu ingen ritning.
Kan man göra det själv?
Hur noga är det? Vad är det för krav?

Behöver lite mer inspiration, nån som vet nån sida med bra bilder?
Har köpt garageboken, men den var en besvikelse.

Vad är det för fel på Finjas ritningar då ??? :o

Jag använde Finjas ritning som mall för mitt bygglov utan problem. Det är när jag ska börja bygga garaget som problemen kommer...

Jag kan alltså använda Finjas ritning och ändra måtten så dom stämmer till mina önskemål?
Och sen använda den när jag söker bygglov???

Klart du kan! Fast Finja kanske inte håller med ;) Men det är ju bara att ändra det du ska och sedan skriva ditt eget namn där Finja står.

Gutte skrev:
Enkelgarage: [ftp]http://www.finja.se/aktuell/gor-det-sjalvaren/gordetsjalv_garage.pdf[/ftp]

Dubbelgarage: [länk]

;)
haha jo, det där är ju verkligen en detaljerat ritning ;) värd 0 öre :D

Ett tips är att åka ut till ett större byggnadsföretag, kanske mindre också, tex NCC, Skanska, Vägverket osv. Beroende på vart i Sverige du bor. Och fråga helt enkelt om du skulle kunna få en gammal ritning på något garage dom byggt. De är inget hemligt med sånna, kan inte tänka mej att du ska få betala för sånt, jag har själv gett ut sånna. Nu behöver jag en tilll mig själv dock :P

mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.