Elarbetsansvarig
m.m.
|
2005-05-17, 08:20
|
|
|
Senior medlem
Medlem: jan 2005
|
Dum fråga
Nu kommer jag med ytterliggare en dum fråga :
![]() Hur mycket är det värt att ha ett garage (jämfört med endast carport) att ha bilen i om man bor i Sthlm? Jag tänker då på om man tjänar mycket på att ha ett garage när det gäller att slippa borsta/skrapa bilen på vintern, uppvärmning av motorn, etc ... eller om en carport duger väl? |
|
2005-05-17, 11:11
|
|
|
Senior medlem
Medlem: mar 2005
Ålder: 40 år
|
Re: Dum fråga
I Sthlm så måste ju föräkringar och allting bli billigare om man har bilen låst larmad gömd i ett låst larmat garage. ;D
2005-05-17, 11:15
|
|
|
Nykomling
Medlem: apr 2005
|
Fördelen med garage är väl som du skriver att du kan ha värme inne i garaget, det kan dock kosta en slant att hålla värmen, bygga mm. Men är du ute efter att slippa skrapa rutorna på bilen så räcker det med en carport.
![]() |
|
2005-05-18, 02:18
|
|
|
Senior medlem
Medlem: jun 2004
Län: Uppsala
|
Beror på vad bilen betyder för dig.
Är det nåt att flytta röven i från A till B, du kollar aldrig oljan pga att du inte vet hur man gör och du servar den ibland om du har råd. Då kan den stå ute i leran. :-/ Är du som jag, biltokig och mekar mycket och ofta är garage ett krav. Stort skall det vara oxå. ;D
2005-05-18, 08:01
|
|
|
Senior medlem
Medlem: jan 2005
|
Om vi säger så här, jag är inte duktig på att meka själv. Men iom att jag är pappas lilla flicka, och pappa ÄLSKAR bilar och att meka med dem, så tar jag givetvis väldigt god hand om min bil 8). Full servicebok, kollar olja och lufttryck i däcken vid varje stor tankning, etc! Men en carport är väl inte att lämna bettan i gyttjan? :-/ |
|
Posta svar
Nytt ämne
|
| Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
|
|