Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    MathiasSs avatar
    Gudfader Medlem: Jan 2003
    Län: Stockholm

Garageportsöppnare

Ni som skaffat garageportsöppnare - vilken modell har ni köpt och varför?

Jag har tittat på www.atodor.se på villamässan tidigare - verkar vara vettiga prylar till bra priser?

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2005

Re: Garageportsöppnare

När jag satte upp mina köpte jag höörman port å fick ett kanon pris på öppnare,,,,kan bara rek. att skaffa öppnare ...annars kan ja tänka mig att inte garaget används som det ska...tillbilen

3.    länk #3
    KnockOnWoods avatar
    Senior medlem Medlem: Sep 2004
    Län: Halland
    Inloggad

Chamberlain Motorlift.

Köpt på Beijer för ca 3000:-.
    Har dragit en vikport och sedan en takskjutport i sex år
    utan problem.

Tror att Clas O säljer samma litet billigare nu.

Bra köp!

//KoW

4.    länk #4
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2004

Köpte en Modell 5580 från adodor funkar kalas bra till mina slagportar i allfall. Pratade lite med dom om olika modeller å så, kanon support - bra folk helt enkelt.

5.    länk #5
    Senior medlem Medlem: Feb 2004

Köpte en Raynor Relante Ranch med tillhörande fjärrstyrd elport. Även fjärrtändning av lampa i garage.

6.    länk #6
    MathiasSs avatar

Thor skrev:
    Köpte en Modell 5580 från adodor funkar kalas bra till mina slagportar i allfall. Pratade lite med dom om olika modeller å så, kanon support - bra folk helt enkelt.
    Pratade med atodor, 3050SEK kostade 5580. Den saknade visst mjukstängning - ändläget bestäms via justerskruvar. Uppfattar du avsaknaden av mjukstängning som ett "problem"? 800-modellen har mjukstängning men kostar en tusing till.

7.    länk #7
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2004

Inte alls pga att den går att justera "PRECIS" kan inte annat än rekomendera den, ett bra köp 8)

8.    länk #8
    Nykomling Medlem: May 2005

Kan verkligen rekommendera Novomatic... Kanongrejer där du ställer in styrkan på mjukstängningen och öppningen också för den delen med hjälp av knappar på motor... billigt blev det också. 2.500 kr inklusive nödöppningsvajer samt lås...

se vidare på: http://www.novoferm.se/

9.    länk #9
    MathiasSs avatar

Ok tack för tipset.

Ska kolla runt lite till och prata lite med några installatörer så klarar nog bilden ytterligare. 2500 känns bättre än 4000 även om liftmastergubbarna verkar rätt pålästa.

10.    länk #10
    MathiasSs avatar

Har forskat lite mer. Det visar sig att jag bara har 32mm mellan port och tak när porten öppnas (som minst). Det betyder att de flera öppnare automatiskt diskas.....

Apertos öppnare verkar annars rätt ok (förutom att dom kräver 35mm monteringsdjup. Lite dyrare än Liftmaster iofs.

11.    länk #11
    MathiasSs avatar

Det blev en LiftMaster LM60 med remdrift och en extra fjärrkontroll. Återkommer med funktionsrapport efter montage.

12.    länk #12
    MathiasSs avatar

Monterat och klart. Enkel montering.

Öppnaren har mjustart och stängning. En bra funktion som jag dock inte är helt nöjd med ännu... När kraften i öppnaren behövs som mest så reglerar den ner för att öppna/stänga mjukt - detta gör att den inte går så jämt som den annars kunde göra. Kanske är detta en justeringsfråga.

13.    länk #13
    Senior medlem Medlem: Aug 2003

14.    länk #14
    Hs avatar
    H
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2004

Bra tips Ubbe !

2000 kr är riktigt billigt, får nog bli 2 sådana.

15.    länk #15
    Senior medlem Medlem: Aug 2003

Passa på att köpa några dunkar motorolja samtidigt

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42