Ni som skaffat garageportsöppnare - vilken modell har ni köpt och varför?
Jag har tittat på www.atodor.se på villamässan tidigare - verkar vara vettiga prylar till bra priser?
Jag har tittat på www.atodor.se på villamässan tidigare - verkar vara vettiga prylar till bra priser?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Chamberlain Motorlift.
Köpt på Beijer för ca 3000:-.
Har dragit en vikport och sedan en takskjutport i sex år
utan problem.
Tror att Clas O säljer samma litet billigare nu.
Bra köp!
//KoW
Köpt på Beijer för ca 3000:-.
Har dragit en vikport och sedan en takskjutport i sex år
utan problem.
Tror att Clas O säljer samma litet billigare nu.
Bra köp!
//KoW
Pratade med atodor, 3050SEK kostade 5580. Den saknade visst mjukstängning - ändläget bestäms via justerskruvar. Uppfattar du avsaknaden av mjukstängning som ett "problem"? 800-modellen har mjukstängning men kostar en tusing till.Thor skrev:
Kan verkligen rekommendera Novomatic...
Kanongrejer där du ställer in styrkan på mjukstängningen och öppningen också för den delen med hjälp av knappar på motor...
billigt blev det också. 2.500 kr inklusive nödöppningsvajer samt lås...
se vidare på: http://www.novoferm.se/
se vidare på: http://www.novoferm.se/
Har forskat lite mer. Det visar sig att jag bara har 32mm mellan port och tak när porten öppnas (som minst). Det betyder att de flera öppnare automatiskt diskas.....
Apertos öppnare verkar annars rätt ok (förutom att dom kräver 35mm monteringsdjup. Lite dyrare än Liftmaster iofs.
Apertos öppnare verkar annars rätt ok (förutom att dom kräver 35mm monteringsdjup. Lite dyrare än Liftmaster iofs.
Monterat och klart. Enkel montering.
Öppnaren har mjustart och stängning. En bra funktion som jag dock inte är helt nöjd med ännu... När kraften i öppnaren behövs som mest så reglerar den ner för att öppna/stänga mjukt - detta gör att den inte går så jämt som den annars kunde göra. Kanske är detta en justeringsfråga.
Öppnaren har mjustart och stängning. En bra funktion som jag dock inte är helt nöjd med ännu... När kraften i öppnaren behövs som mest så reglerar den ner för att öppna/stänga mjukt - detta gör att den inte går så jämt som den annars kunde göra. Kanske är detta en justeringsfråga.