Har just köpt ett hus med ett dubbelgarage i trä till. Tyvärr helt oisolerat och med jordgolv. Nu vill jag isolera detta och fixa till ett ordentligt golv till. Är betongplatta det enda alternativet till golv? Hur tjock isolering behöver jag? Det är skjutportar till, går det att få en bra isolering med dem?
Forumgud
Medlem: Feb 2003
Ålder: 44
Län: Stockholm
Re: Isolera befintligt garage
Grattis till huset (garaget)!
Tja, skall du använda garaget att köra in bilen med och samttidigt ha lite komfort (värme) så tycker jag att en betongplatta låter rimligt!
Menar du isolering under plattan/väggarna/väggarna? Det beror ju lite på hur varmt du skall ha... Finns mycket bra tips i "Småhus;garage, friggebod", sökfunktionen är dock inte helt bra fortfarande så läs på där!
Forumgud
Medlem: Feb 2003
Ålder: 44
Län: Stockholm
Re: Isolera befintligt garage
ByggaNyttskrev:
Grattis till huset (garaget)!
Tja, skall du använda garaget att köra in bilen med och samttidigt ha lite komfort (värme) så tycker jag att en betongplatta låter rimligt!
Menar du isolering under plattan/väggarna/väggarna? Det beror ju lite på hur varmt du skall ha... Finns mycket bra tips i "Småhus;garage, friggebod", sökfunktionen är dock inte helt bra fortfarande så läs på där!
Taksjutportar finns ju både med/utan inbyggd isolering.