Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Jan 2011
    Län: örebro

Diverse frågor ang maskinhall

Hej! Jag ska köpa ett plåtförråd på 800 m2 som är byggt 1985 som ska bli en maskinhall/verkstad.

Jag och pappa ska starta företag så vi ska isolera hela byggnaden, installera avlopp, installera tappvatten, bygga värmecentral, göra större mark runtom och bygga invändigt till allt vi ska ha tex sanitet, svetsdel, smörjgrop kontor m.m

Nu till frågorna: Vad är det för miljöregler som gäller ang olja och sådant, måste man ha oljeavskiljare och vart får man tag på det ?

Är det något annat viktigt man måste tänka på ang miljöfrågor ?

Hur tjock isolering borde man ha i väggar samt tak ?

Det är asfaltsplatta lagd nu och jag funderar på vad som är billigast och lättast för att få till ett hållbart golv samt ett slätt golv ?

Hoppas någon verkligen kan svara på mina frågor !

Mvh christoffer

2.    länk #2
    Moderator Medlem: Jan 2004
    Län: Västernorrland

Miljöfrågorna måste du prata med din kommun om. Olika kommuner har olika regler

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Jan 2011
    Län: örebro

Okej då ska jag ta kontakt med kommunen på måndag !

Någon som vet det enklaste sättet att jämna till plattan som den är idag ?

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42