Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Aug 2006

Garageöppnare Aperto 868 går bara åt ett håll

Hejsan.
    Har en 5 år gammal garageöppnare Aperto 868 som under en tid har strulat lite. Den har haft svårt att komma igång när man kör ner den. Inga problem uppåt.
    Har provat att resetta den så den fick lära om kraftvärdena, men efter ett tag var det samma resultat.

Nyligen slutade den helt att gå åt ena hållet. Upp funkar. När man trycker igen för att den ska gå ned så klickar det bara i kontrollenheten vid lamphuset.
    Jag har provat att bända själva vagnen som motorn sitter på i sidled, för att se om det är något kontaktfel där, men utan resultat.

De kabelanslutningar som sitter vid själva vagnen ser fina ut och inget verkar vara bränt runt kretskortet som är där.

Någon som har tips på vad jag kan göra?
    Mvh
    //Staffan

2.    länk #2
    Senior medlem Medlem: Apr 2006
    Inloggad
    Utan att känna till Aperto...
    Finns det en klämskyddslist? Då kan det vara tjall med den. Det finns i såfall en slang som går från listen till en brytare, den kan vara justerbar. Den ska klicka om du slår till listen eller om du testar lossa slangen och blåsa i den. Gör den det inte så justera brytaren. Porten ska inte gå att köra ner om du har bilen i mellan, eller om porten tror det
    Testa frikoppla för att se om den går trögt, då har du nått annat problem.

3.    länk #3

Hejsan.
    Ja det finns klämskydd och nej, porten går inte trögt åt något håll.
    Jag har precis provat med ett nytt kretskort som jag fick skickat till mig, till själva motorvagnen, men utan resultat.
    Ska testa din teori om klämskyddet.
    //S

4.    länk #4

För kunskapsöverföringens skull så berodde det hela på ett controllerkort som inte mådde bra längre. Blev ett garantibyte utan kostnad.
    Credit till Aperto i Kungsbacka som var klockrena att ha kontakt med under felsökning (hade mobilkontakt med dem två fredagkvällar så jag kunde göra den felsökning de tipsade om).
    //Staffan

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42