Nykomling
Medlem: Jul 2008
Län: Västra Götaland
Gummilist till garageport Car-in
Tjena!
Gummilisten till min gamla garageport har krympt med åren och jag är på jakt efter en ny. Det är en Car-in port som Crawford servar. Jag ringde dem och de ville ha 1000 kronor för en ny list. Porten är ca 2,5 m bred så det blir 400kr/metern. Jag har försökt hitta andra lösninagr (typ leif arvidsson) men de slutar på ungefär samma pris.
Jag hittade listen på www.door-parts.com för $1.99/feet ~= 45kr/m. Men bara frakten går på 410kr och med moms/tull på det...
Finns det någon som har ett tips på var jag kan köpa denna gummilist på lösmeter i Sverige?
Nykomling
Jag har kollat med leif arvidsson och några till men de har inget som passar befintlig konstruktion och då tillkommer kostand för nya aluminiumprofiler. Jag har hitta flera butiker i USA som säljer gummilister enligt den nedan och de kostar mellan $10 och $27 för den längd jag behöver men frakten är rena rånet...
Senior medlem
Medlem: Apr 2011
Län: Stockholm
Kollat på e-bay? Har för mig att det var rätt gott om skuttar som kränger delar till portar på ebay.de. Minns inte hur listen till Hörmann ser ut, den vet jag finns att köpa på ebay.
Fullvärdig medlem
Medlem: Sep 2008
Län: värmland
Visserligen en leverantör av tillbehör för lastbilar o dyl.Men här finns det lite lister.Har fö några meter av 1414C listen med aluskena som ligger och skrotar. / Mats
Nykomling
Tackar för erbjudandet, men jag lyckades beställa en från ebay. Frakten slutade på $25, listen på $15.
Nu är det bara till att hålla tummarna att den hittar hem
Fullvärdig medlem
Medlem: Sep 2008
Län: värmland
Gött det löste sig.Det brukar inte vara några problem att få sakerna.Beställer ofta bildelar från england,tyskland och usa och det har funkat fantastiskt bra varenda gång.
M.Nilsson
Lusasken
Ä helt stölli i italienske biler!