Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2005

Japp det följer med slang !

2.    länk #17
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2004
    Län: bohuslän

håller på att färdigställa det sista med isolering mm igaraget. men det står att den räcker till 75m2 mitt ligger på 75 räcker den eller skall man satsa på en större med samma funktion..om det finns

3.    länk #18
    Gudfader Medlem: Feb 2007
    Län: Skåne, Sjöbo
    Inloggad
    Man ska helst ha lite kraftigare avfuktare än spec. Men det är inga krav. Bara avfuktingen i sig gör att fuktigheten sjunker inomhus. Med andra ord. Det är bättre med en liten avfuktare än ingen alls.
    Sen får man ha koll på fuktigheten. Köp en fjärrmätare. De flesta kan ställas på larm vid en viss fuktighet.
    Jag är en HAN.
    Dubbelkolla alla mina tips. Jag kan ha fel.

4.    länk #19
    JOW
    Senior medlem Medlem: Sep 2008
    Län: Uppsala
    Inloggad
    Jag antar att kvadratmeterangivelsen måste man fundera på, nån slags normalfall eller vid en stipulerad tillförsel av fukt?

Hur många "kvadratmeter" en avfuktare klarar av måste bero på hur mycket fukt som alstras i utrymmet....

5.    länk #20
    Gudfader Medlem: Feb 2007
    Län: Skåne, Sjöbo
    Inloggad
    Jag antar att kvadratmeterangivelsen måste man fundera på, nån slags normalfall eller vid en stipulerad tillförsel av fukt?

Hur många "kvadratmeter" en avfuktare klarar av måste bero på hur mycket fukt som alstras i utrymmet....
    Exakt. Och genomströmningen som den klarar av!
    Jag är en HAN.
    Dubbelkolla alla mina tips. Jag kan ha fel.

6.    länk #21
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2004
    Län: bohuslän

http://www.clima.se/produktinformation-inomhus.asp
    denna verkar ju samma...2500 kr...upp till 100m2

7.    länk #22
    Senior medlem Medlem: Apr 2010
    Län: Kommun

Ni som kör Zibro DD108 . Är ni nöjda?

8.    länk #23
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2009
    Län: Halland

Jag skaffade en Woods DS36, klarar upp till 190m2, rekommenderat 10-95m2. Det finns en modell strax under som klarar upp till 140m2 och rekommenderat upp till 70m2.

Men mitt garage är 85m2 (platta), högt i tak och räknar med extra belastning när jag kör in en bil emellanåt så jag gick upp ett steg, kostade 4000:- och gör ett bra jobb, har ingen hygrometer än, men det är helt klart märkbar skillnad och den fyllde byttan på ett dygn i början. Men det minskade och nu har jag slanganslutning istället.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42